Mayken Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Var ei mor i barnehagen til Ina som sa at sønnen hennes hadde hatt krupp-anfall etter at han begynte i barnehagen. Sånn som jeg forstod det på henne, så var han blitt smittet av de andre barna. Stemmer dette? Trodde ikke det var en smittsom sykdom, trodde man var arvelig disponibel eller noe jeg. Jeg har aldri hatt noe sånt.
Ny sneip i juni 2009! Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Regner med at du mener falsk krupp, da ekte krupp er en meget alvorlig og veldig sjelden sykdom i Norge. Falsk krupp er rett og slett en infeksjon, som oftest en virusinfeksjon, som fører til hevelse i slimhinnene i strupehodet. Selve virusinfeksjonen kan jo være smittsom, men den trenger ikke å sette seg i strupehodet og gi falsk krupp hos alle, noen blir bare forkjølet/får annen type luftveisinfeksjon. Håper at du ble litt klokere av dette svaret....
Meg og mini med ny spire :) Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 tror ikke krupp kan smitte nei.. det er noe kun noen barn får, når de er syke fra før av, trodde jeg..
ApriIbaby Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Blir det samme som å spørre om tett nese smitter. Forkjølelsen (viruset) smitter. Falsk krupp smitter ikke, men virusinfeksjoner gjør det. Noen barn er disponerte for å få falsk krupp ved virus infeksjon. Min får ved hver eneste forkjølelse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå