Guttemamma til to Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Først hadde jeg tenkt knallblå vegger med limegrønne detaljer.. Men tenker også litt på knallblå vegger og røde detaljer.. Med dealjer mener jeg skapdører osv.. Blir rødt litt voldsomt på et soverom? Noen som har noen synspunkter på dette? Hva slags farger/farge har barna deres på rommet sitt?
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 For meg høres både knallblå, lime og rødt veldig "skrikende" ut. Husk at barnet skal sove der og ikke overstimuleres. Vokste selv opp i rødt soverom og det var helt grusomt. Hva med litt roligere farger - og heller gjøre rommet "sprekere" med fargerike bilder, teppe, sengetøy.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Jeg synes iallefall det blir litt mye, ville heller hatt nøytrale vegger, evt en vegg med knallfarge. Møbler kan gjerne være godt synlige, men veggene synes jeg skal være en bakgrunn.
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Må si meg enig med de andre i at det kanskje kan bli litt mye? I alle fall hvis begge fargene (i hver sin kombinasjon) skal på vegger/dører. Da ville jeg i så fall tatt en farge på veggen (og holdt dører, lister osv nøytrale) og så heller brukt "kontrastfargen" i småting ala puter, lekekasser osv. Hos oss har vi jente, og der er 3 vegger eggehvite og den 4. veggen lysrosa.
brooklyn Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 lillemann gar lysegrønne vegger på sitt rom, ikke særlig "sprekt" men veldig fint. så har han heller fargerike detaljer, plakater og teppe på gulvet med litt fres i. Det heter seg at man ikke skal ha rpdt på soverom, har jeg lest et sted, da det ikke er en beroligende farge i det hele tatt, men en oppkvikkende. Min sønn sover primært på sitt rom..
Guttemamma til to Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2008 Tusen Takk for synspumkter Glad vi ikke har bestemt oss ennå . Går jo an å tone blåfargen litt ned da og da.. om vi absolutt vil ha blått rom .. Ikke så lett når jeg ikke vet hva jeg vil ennå. En jungel av muligheter jo .. og masse forskjellige stiler. tenke tenke tenke og planlegge.. og helt til slutt gjennomføre.. Blir vel ferdige en gang vi og. he he
___ Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har mer sans for nøytral farge p vegger og store flater og heller sprek farge på detaljer som bilder, telstiler og småmøbler. Da blir det mye mer overkommelig å endre det igjen når barnet blir større og det ikke er like poppulært med et så "barnslig" rom. Selv har vi trehvite vegger og fargerike bilder og tekstiler. Sikkert ikke så voldsomt gjennomført, men rom ungene kan ha lenge uten at vi må pusse opp på et tidspunkt vi kansje ikke har ork eller anledning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå