Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Er på besøk hos dere fra 1 trimester. Er nå 9 + 3 uker på vei. Skal til legen min neste uke, og tenkte å spørre om en tidlig ul. I og med man også kan se på dette svangerskapet som noe risikosvangerskap. Det vil da mest sannsynlig bli vaginal U.L , i og med jeg er så lite på vei. Så det jeg lurer på, er om jeg burde ha med partneren min ?? Man får jo se babyen... Jeg vet ikke helt hvordan det fungerer, om man får et klede over beina eller hva.
ticalinda Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Hei, Jeg hadde med min partner på innvendig ul. Fikk ikke dekket meg til så måtte skreve i full pakt. Men ærlig talt, ingenting der han ikke har sett før....! Det kommer til å gå helt fint, det er helt andre ting som kommer til å være i fokus, og for min partner var dette en veldig stor opplevelse som forandret hele fokuset hans på graviditeten. Veldig rørende faktisk! Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Partneren din har jo sett deg naken fra før av... eller??? Ok at det er en ydmykende situasjon, men synes personlig at det er verre at ukjente ser oppi der enn partneren min!! Han vil uansett sitte ved hode ditt:) Men ja, hos min lege fikk jeg ikke noe over underlivet. Men på sykehuset fikk jeg det, så det varierer vel hva de gjør!!
*bubbs* Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Hehe.. Han kommer neppe til å være interessert i å se på understellet uansett. Øynene kommer nok til å være klistret til skjermen! Det hadde definitivt typen min da vi var på UL.
maya80 Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Jeg hadde med sambo. Jeg hadde mine uler på sykehuset pga oppfølgning å jeg ble ikke dekket til. Han har tross alt sett med kliss naken, å han syntes heller ikke det var ekkelt eller noe sånt. Å som oftes er det jo skjermen å babyen man ser på.
mia engel&fia frøken Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 min var med, han stod ved hodet å holdt meg i hånden og når bildet kom på skjermen var han ikke interresert i noe annet hehe. hadde faktisk to andre i rommet også, vet ikke hvorfor, var så opptatt av å få bekreftet liv etter blødninger. det er jo stort å se mini for første gang lykke til, og jeg vil andbefale å ha han med, er bare kost.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Han har vel sett deg der nede mange ganger før så spiller vel ingen rolle vel???? Er sikkert forskjellig hvordan de gjør det, men jeg har ikke hatt noe klede over selv om det har vært vaginal UL. OG min mann har vært med hver gang :-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 jeg ble ikke tildekket, men samtidig er det mørkt i rommet, og han sitter bak hodet ditt, så han kan ikke se rett inn... Det går så bra! Ta han med!
mamman t o.a Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 jeg hadde... her masa han seg til det... vjeg fikk håndduk over beina,så han så ingenting av det som fåregikk:) var en kjempe opplevelse for oss begge:)
mammadalten :) Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Jeg var på innvendig ul i det jeg trodde var uke 9 som viste seg være uke 12, så kunne tatt utvendig men hvem kunne vite det.. var hos privat, ble ikke dekt til men var smart å tok på meg tunika/kjole hjalp masse det selvom litt pinlig er det jo selv om.. ikke for min kjøre- vært sammen i 8 år men rart pga det var en mannlig lege-rart sånn sett , gruet meg en del men veldig proff lege og vi ville aldri vært foruten å se babyen for første gang sammen var en sprellende 5-6 cm stor baby- fantastisk lykke til..
Hvitkløver2020 Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 Fikk innvendig ul i uke 16 pga. blødninger. min mann satt da på gangen=)
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 mannen blir plassert ved ditt hode og har meget begrenset innsikt, for å si det slik. Jeg hadde utvendig UL i uke 9 (dette var på sykehuset hvor de selvsagt har muligheten for begge deler), så det er ikke sikkert det blir innvendig på deg heller. Ta med mannen! Del gleden med ham over at alt er bra!
AS og lillemor=) Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 hei hei=) Ta med deg din kjære du!! jeg hadde med min sambo, selv om jeg skulle ta innvendig UL. Han var litt smånervøs, men så snart det dukket opp noe på skjermen forsvant dette.. Etterpå sa han at han ikke tenkte en tanke på det at jeg satt naken og mindre tildekket i en slik stol. Hadde med meg en cardigan som jeg la over lårene, for ville ikke blotte meg så mye.. klart, han har sett alt før, men likevel.. Han fikk se babyen og var overlykkelig=) var glade begge to.. vil ikke røve dette fra han, og angrer overhode ikke etterpå=) viktig å inkludere mennene, så tidlig som mulig, mener nå jeg=) Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for=)
mamiladi Skrevet 7. januar 2008 #14 Skrevet 7. januar 2008 Jeg hadde med mannen min til første legebesøk :-) Vi hadde ikke noen erfaring med dette noen av oss, og var usikre på hva vi skulle gjøre (legen spurte ikke heller) så han satte seg utenfor ul.rommet først. Men da jeg plutselig så et nurk på skjermen måtte jeg bare få ham inn så fort så som mulig :-D legen hentet ham og fikk se alt det jeg fikk se. Mannen min ble kjempeglad :-) at jeg lå halvnaken med beina opp i været var det siste jeg tenkte på :-D
HanneMeJuliGutt Skrevet 7. januar 2008 #15 Skrevet 7. januar 2008 Det er ikke flaut i det hele tatt, han har jo sett deg naken mange ganger antar jeg? Han sitter ved hode å se på skjermen kjempe spennende for dere begge.. Ta han med viktig at han ser hva som skjer inni magen din også
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #16 Skrevet 7. januar 2008 Tenker at han skal være med på fødselen også? Tidlig ul er nok bare småtteri iforhold, selv om han ikke står og glor oppi noen av gangene.. Som regel sitter man jo oppe ved hodet, eller ved siden, og øynene godt planta på skjermen
Barnkanskje? m liten prinsesse Skrevet 7. januar 2008 #17 Skrevet 7. januar 2008 Hihi.. Måtte smile litt her.. Min kjære var med på innvendig UL hos min snakkesalige gynekolog. Og det var litt av en opplevelse. Han syns det var skummelt og ble sjokka over stolen+ "dildo'en" (Men ble faktisk tildekt, ikke det at jeg var så engtelig for at han skulle se noe.. ). Men ville aldri aldri vært foruten. VAr da 10 uker på vei og vi var begge helt bergtatte av den lille inni magen. Et fantastisk syn!!! SAmbo begynte nesten å gråte.. Og snakket bare babysnakk etterpå=) Gikk over all forventning. GLED DERE!!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #18 Skrevet 7. januar 2008 hei har vært på flere innvendig Ul og hatt med kjæresten hver gang. ene gangen var det ikke liv og veldig deilig å ha en hånd å holde i da!! Andre gangen var det liv og han var klistra til skjermen. han ble mye mer ivrig etter det og det var en flott opplevelse sammen. ble ikke dekket til, men han var som andre har nevnt mer opptatt av skjermen enn det som foregikk nedentil. Synes ikke det var flaut i det hele tatt. er jo bare oppvarming til fødslen hvor det virklig tar av og du skal spytte og banne på han i tilegg. (Obs ment som humor!!!)
perle* Skrevet 8. januar 2008 #19 Skrevet 8. januar 2008 jeg hadde med meg mannen. det var litt ubehagelig med en gang, men når hun begynte falt øynene hans rett på skjermen. =) og der ble de! ble ikke tildekt.(tok på meg en extra lang topp, det hjalp litt.) fikk en kvinnelig gynekolog, ikke fullt så ubehagelig. =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå