Gå til innhold

Gravid og trener på helsestudio.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som trener på helsesyudio?

Hva trener dere da?

Hvor langt er dere på vei?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg. :) Har nettopp begynt igjen etter 3 mnd med total utmattelse. *phiu* Jeg trener det samme som før, bare med litt lettere vekter. Og ikke sit-ups og liknende da...

Skrevet

Jeg er ikke gravid, men trener på helsestudio nå. Vil gjerne fortsette om jeg blir gravid.

Lurer på det samme som deg, hva de ev trener!!??

Skrevet

Hv ae rsamme som før. Har aldrig trent på helsestudio så hva nnbefaller du?

Er ikke trent siden 5 år tilbake og da var det håndball for all epenger.

Skrevet

Jeg har trent 5-6 ganger i uka hele svangerskapet, og holder fortsatt koken. Uke 34 nå. Ikke veldig høyt tempo lenger, men trener fortsatt styrke nesten som før, bare litt lettere vekter og flere repetisjoner. Når det gjelder kardiomaskiner, er det ellipsemaskin og sykkel som fortsatt funker uten å få for mye kynnere. Tempoet har gått ned endel, og gleder meg til intervaller igjen! Mye turgåing også nå.

Skrevet

Jeg er 13 uker på vei og trener ca 2 dager i uken på sats. 1 time styrke i sal, lette vekter og en time kondisjon. Sykkel, gåing, step etc.. Du kan trene som før, men man skal passe på å ikke få for høy puls og ikke over det som føles som smertegrense.

Hvis du er utrent ville jeg starte rolig med vekter en dag i uka og kondisjon en dag i uka og heller øke hvis formen tillater det.

Skrevet

Flink du da Åse77. Kommer nok fort i form igjen etter svangerskapet;-)

Skrevet

Å ja. Hehe.. Skjønte ikke helt spørsmålet jeg da. :)

Jo, jeg prøver å trene de svakeste muskelgruppene, og tøyer de sterkeste. Mamma er fysioterapaut og hun gav meg en god huskeregel: Sterke og svake muskler ligger ved siden av hverandre, annen hver forran og bak.

1) Forran på lårene er svak, så bak på låra trenger strekk.

2) Rompa er svak (det er den ikke egentlig, men den har godt av å bli sterkere)

3) Magen er svak (skal støtte opp ryggmusklene som generellt er sterke)

4 Nakken er svak.

Jeg pleier å varme opp med step-maskin, men det er jo individuellt hva man liker å varme opp med. Så trener jeg vekselvis overkropp og underkropp slik at jeg ikke blir for sliten. Jeg er av den typen som er tynn og senete så jeg pleier å trene max styrke med tunge vekter og få repitisjoner slik at jeg får mest mulig styrke ut av treningen. Legger ikke på meg muskler uansett... Nå tar jeg ikke i like hardt da.. :) Trener litt mer kondis nå.

Det er viktig å huske på at man ikke bør belaste magemusklene for hardt etter 1. trimester.

Skrevet

Da jeg var gravid med nr 1 trente jeg 3-4 ganger i uken frem til 3 uker før jeg fødte. Da trente jeg styrketrening (fikk satt sammen egen prog for gravide), gikk masse både på tredemølle og utendørs.

Nå er jeg gravid med nr 2 og trener bl.a power på Elixia (styrketrening i sal) og de enkleste step og aerobic -timene. Pilates og Yoga er også veldig ok å trene når man er gravid. Er bare 7 uker på vei men jeg håper jeg klarer å holde det gående like lenge som sist...

Skrevet

Har trent som før, men under forrige svangerskap fikk jeg beskjed om at såkalte "core" timer kanskje ikke var så gunstig for mage/rygg under graviditeten.

Har man vondt i ryggen så unngå høye hopp og tunge løft, men ellers kan man trene nesten hva som helst på helsestudio mens man er gravid! Drikk godt med vann og ikke slit deg helt ut, så er trening bare deilig med stor mage også! Er når 27 uker på vei, og har trent fram til fødsel med de to andre også. Kroppen sier fra hvis du gjør noe som ikke er så bra...

Skrevet

Jeg trener også på helsestudio (sats). Hittil har jeg stort sett vært på dansetimer, men nå har jeg begynt med styrektrening. Skal nå få en treningsveileder til å sette opp et egnet program for gravide. Ønsker å holde meg i form så lenge som mulig:-) Er i uke 17 nå!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...