Gå til innhold

Press i brystkassa, smerter bak skulderbladene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfart det samme?

Akkurat som at jeg har spist alt for masse mat og at det sitter fast langt opp... Presser over hele brystkassa bak puppene. Og vondt i ryggen bak skulderbladene.. Litt tungt å puste, men ingen andre plager...

Snakka med legevakta, fikk beskjed om å komme med en gang, og ikke kjøre selv, så nå sitter jeg her og venter på noen til å kjøre.. Gubben er offshore...

Føler ikke at det er noe stort og farlig, så har ikke så lyst å dra på legvakta. Men slike symptomer kan jo være noe med hjertet...

Men kan halsbrann kjennes slik ut og?

Hehe, ble mange spørsmål her nå....

Men man lurer jo litt ekstra på alt når man er gravid!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lite nurk i magen :)
Skrevet

Jeg går med ett slikt press under puppene og bak skulderbladene/ribbeina konstant.. Det gjør i grunnen ganske vondt. Har egentlig tenkt at babyen kanskje presser oppover, har hatt dette i flere dager nå. Hvor langt er du på vei? Jeg er 26+1.

Skrevet

Jeg er bare 16 uker, så med meg kan det ikke være press fra babyen.

Men jeg var på legevakta, og fikk komme inn med en gang og de tok EKG.

Hjertetaktiviteten var fin, og legen var veldig flink.

Undersøkte meg godt og spurte mye om bakgrunnsinfo osv.

Jeg følte meg veldig godt tatt vare på! Ikke alltid man møter slike leger!

Eneste han kunne finne ut var at muskulaturen mellom ribbena var veldig spent.(Veldig vondt da han trykka lett). Og at jeg derfor burde ta det med ro....

Som om jeg ikke har gjort annet de åtte siste ukene jeg har vært sykemeldt!!

Men fikk i allefall utelukka at det ikke var noe med hjertet og at det ikke var bodpropp!

Kunne være at den bakterielle infeksjonen jeg har hatt (Bihulebetennelse) hadde noe med saken å gjøre, eller at jeg kunne ha en viral infeksjon inne der nå...

Men han trodde mest på at det ikke var noe å bekymre seg for!

Noe jeg også tror på! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...