trillemamma Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Er det noen som har denne stolen? Fornøyd? Jeg ser at den kom best ut i test i forbrukerrådet sin test for to år siden. Finnes det noen nyere tester? Jeg liker spesielt godt at babyen ligger helt flatt i denne stolen. http://forbrukerportalen.no/produkter/7878/ Hvilke andre stoler vil dere anbefalle? Hilsen en med spire i magen, på besøk fra BIM.
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 First of all, så må du være klar over at boxette og nett ikke er anbefalt av trygg trafikk og andre som har peiling. Når det er sagt, så hadde vi mye problemer med å ha jenta vår sittende i sete da vi var på langtur (de første 3-4 mnd). Så da brukte vi sikkerhetsnett på simobagen. Fungerte veldig greit her. Og når vi kjørte ellers så brukte vi maxi cosi 0-13 kg. Det bruker vi enda (nå er hun 9,5 mnd) og eeeelsker setet sitt!! ;o) Jeg syns iallefall at sikkerhetsnett var veldig greit å bruke, da du bare kan bruke bagen til vogna (men det forutsetter at du har hard-bag da - simo eller tilsvarende).
trillemamma Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2008 Ja, jeg har også hørt det, men jeg tenker også på ryggen til babyen? Hvor stor er faren for å krasje kontra det å ødelegge ryggen fordi babyen skal sitte i stolen? Jeg liker ikke sittestoler.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Jeg ringte trygg trafikk når babyen min var ganske liten. Vi hadde en bilstol, men skulle kjøre mye en periode, så jeg vurderte å leie en sånn boxette. Tenkte mye på at jeg ville vekke han unødig mye i forhold til å ha han i en bag. Men de anbefalte fortsatt ikke boxette asså.. Å siden dem ikke anbefaler det så er det nok størs fare for en kræsj og kanskje dødelig utfall enn ryggproblemer. Eller en kræsj vil nok gjøre større skade med en boxette, enn en bilstol vil gjøre med ryggen. Det kommer jo selvfølgelig an på hvor mye dere skal kjøre.. Å skal dere kjøre mye så er det nok tryggest med en bilstol uansett. Jeg kommer i allefall aldri til å vurdere en slik igjen, å er glad jeg ikke gjorde det. Men det er noe man må avgjøre selv. Det er ikke anbefalt. Norge og sverige (?) er noen av få land hvor det fortsatt er lovlig. Men mange land ser ikke på dette som riktig sikring av barn. De sitter myyye tryggere i en bilstol.. Ta en tlf. til trygg trafikk! De er veldig all righte=)
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 I sverige er det forbudt å bruke bag med nett eller boxette!! Det er vel ikke lenge til det blir forbudt her i landet også.Ville absolutt valgt sete fremfor boxette eller bag med nett.
trillemamma Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2008 Oki, får se hva jeg gjør. Det blir nok mest korte turer og da sitter jo ikke babyen noe særlig lenge i stolen heller, så det kan godt hende vi går for en stol.
EnMamma Skrevet 9. januar 2008 #7 Skrevet 9. januar 2008 Det er en myte at barnestol er skadelig for ryggen til de små, det finnes faktisk ingen dokumentasjon i hele verden på dette :-) Noen velger bagnett/boxette på lengre bilturer på grunn av dette, men det stemmer altså ikke. Man skal uansett stoppe å ta pauser på lengre bilturer, det trenger både store og små. Lytt til barnets signaler, barnet sier som regel i fra om det har det ubehagelig. Overlegen på barneintensiven ved Ullevål sykehus, Tor Einar Calisch, som forøvrig er en av Norges fremste eksperter når det gjelder barn i bil, sier at man burde ta en pause ca. annenhver time. Man trenger ikke å vekke et barn som sover for å ta pause. Det med å ta pauser når man kjører er forøvrig sunt for alle i bilen :-) I menyen på høyre side på denne siden : http://sikringavbarnibil.blogspot.com/ finner du kollisjonstester gjort med både bagnett og boxette. Ville kikket på de før jeg tok valget om å bruke noe annet enn bilstol.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå