Gå til innhold

Baby Bjørn, Babyslynga eller Moby Wrap - erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Det finnes så mange "bæremuligheter" der ute. Tenkte spørre om noen av dere har erfaringer med Baby Bjørn kontra Babyslynga eller Moby Wrap elastisk bæresjal? Har blitt anbefalt det siste, og jeg må si at det ser fristende ut. Men dersom babyen skal bæres av både meg og mannen, vil jeg tro han foretrekker Baby Bjørn....

Link til Moby Wrap: http://dotedot.com/index.php?main_page=index&cPath=46_29

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har arvet en babysele allá babybjörn (er et eller annet ukjent merke..men er omtrentlig som babybjörn sin) i tillegg har vi bestilt moby wrap, og pappan her i huset er supergira på den, etter at han så den demonstrasjonsvideoen på utube (eller et eller anent sted..) Den virker ihvertfall best når babyen er bitteliten, og så er jo bæreselen kanskje mer praktisk senere Eller? aner egentlig ikke men vi bruker ihvertfall mobywrapen i starten :)

Skrevet

Supert! Da skal jeg lete meg frem til demonstrasjonsvideo og vise til mannen ;-)

Skrevet

Jeg sitter klar med et elastisk sjal (ikke mobywrap men sikkert like bra)

Første mann bar vi i babybjørn, men eneste problemet var at han vokste ut av den veeeldig fort... møtte noen "bærere" som lærte meg å bære i sjal og det er utrolig flott!! hvis man synes det ser litt komplisert ut kan man prøve en Meitai som er en asiatisk bæresele, den bruker jeg enda på sønnen min som snart er to år. Pappan synes både sjal og meitai er flott serlig etter at jeg kjøpte en i nøytrale farger.

Sjal og meitai gir en veldig ergonomisk korrekt bærestilling for både foreldre og barn! hofte barn har spesielt godt av å bæres slik. i land der man bærer i sjal eller meitai er det mye mindre problem med hofteleddsdysplasi.

Sist men ikke minst, det føles så fint når du kjenner at bylten blir tung, og hører pusten blir jevn. det er så nært og godt når de sover på ryggen din eller magen!!

se www.tettinntil.no for alt du trenger av info.

og det er ikke vanskeligere enn å ta på seg en babybjørn! jeg lærte det på ti min i parken.

bæreentusiasten

Skrevet

Canutten, vet du hvor kan jeg kjøpe sort mei tai? Kan ikke si at jeg har sett dette på f. eks. tettinntil. Kan du hjelpe??

Skrevet

jeg har ikke prøvd ut selv enda, men svigerinna mi har satt seg veldig inn i alt med bæring og hennes absolutte anbefaling er meitai. hun har prøvd ut alt mulig. en variant av meitai er beco som er en formsydd bæresele med spenner/klips istedet for knyting. svigerinna ¨mi er veldig fornøyd med den, så vi har kjøpt en på lotusbarn.no (under formsydde bæreseler). kan brukes på nyfødte og så lenge man orker, til ca tre-års alderen. det fine med beco er at man får den i ensfarget og de er veldig mannevennlige sånn utseendemessig. meitaiéne har ofte veldig jentete mønstre.

dessuten- svigermor er helsesøster og hennes erfaring er at folk stort sett er misfornøyde med baby-björn. de sier den blir for tung, at den trykker her og der og at den ikke er behagelig å ha på lenge av gangen.

Skrevet

Til forventningsfull&glad

Tusen takk for tispet! Har vært inne og sett på siden nå. Den svarte ser super ut til oss. Gleder meg til å vise sambo. Blir nok et kjøp i løpet av kvelden.

Skrevet

Jeg begynte med maya wrap og synes det var greit etter litt pes i begynnelsen. Deretter gikk jeg over til meitai og ergo. Sistnevnte ute i butikker og slikt. Elsker den og den bruker min mann mer enn meg. Ergo er lik beco og yamo.

Skrevet

Hei!

Jeg ville prøvd å kjøpe en brukt en på forum sidene til tettinntil, for de er jo litt dyre..skriv inn at du ønsker å kjøpe sort. men kjøper du ny så er jo dette stort sett jenter som sitter å syr så man kan helt klart be om en farge. jeg er veldig fornøyd med taitasi sine de har hatt noen som er sorte på en side. alle kan stort sett brukes på begge sider. Pasilurken sine er også fine og hun har noen sorte nå tror jeg... ellers kan hun kanskje sy på bestilling. pasilurken ligger under nettbutikker på tettinntil.

Finner du ikke noe hos noen av dem skal jeg leite for jeg vet at man kan bestille helt etter eget ønske, husker bare ikke i farten hvor..

lykke til!

Skrevet

hvis man er litt fingerferdig så er de ikke vanskelige å sy...veldig gode demo bilder på tettinntil...

Skrevet

Tusen takk for massevis av gode svar og tips!! Nå skal jeg sette meg inn i det ulike variantene!! Blir nok ingen Baby Bjørn i alle fall!

Takker igjen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...