Gå til innhold

Har dere gjennomført nattavenning?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan gikk det?

Hvor gammelt med barnet?

Hvor mange ganger spiste h*n på natta?

Hva slags metode brukte dere?

Hvor mange netter tok det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor gammelt barnet ditt er, men i vårt tilfelle begynte det med 3 ganger pr natt. Dette reduserte han mer eller mindre av seg selv. Han blir 1 år nå i januar, og vi har nettopp sluttet helt med nattamming. For å si det sånn, så lå det mer eller mindre inni mitt hodet, som mamma:) , at det var pupp han MÅTTE ha fordi han våknet.Men prøvde oss litt frem med trøst, kos og vann, la han i sengen, han gråt litt, men så slo han seg til ro etter noen sekunder med gråt. Hjerteskjærende, men de tester:)

Lykke til med avvenning....

Må bare prøve seg frem:)

Skrevet

Min lille er 7,5 mnd. Spiser 2-3 ganger per natt. Har gjort det siden han kom til verden, å nå begynner jeg å bli sliten. Innstilt på å avvenne ham om en mnds tid ca (tror jeg). Hvis han ikke slutter av seg selv. Men det ser ikke slik ut.Spiser en stor porsjon grøt før han legger seg, men merker ingen forskjell desverre. Hadde håpet det skulle gå av seg selv. Men det var kanskje litt optimistisk:-)

Skrevet

Det hjalp ikke med grøt her heller:) Plutselig en natt begynte han bare sove hele natten.Så etter en periode begynte han bli våken igjen. Og nå sover han hele natten igjen, så dette er ingen fasitsvar på tror jeg:) Noen sover bedre med grøt, andre ikke.

Men lillegutt begynte ikke med åavvenne seg selv før han var en 9 mndr ca. Da jeg merket at han ville ikke ville ha dagpuppen. Så hoppet han over kveldsammingen plutselig, og da etterhvert nattamming.. Han gråt og gråt. Jeg prøvde puppen, men han ville ikke ha. Så da skjønte jeg at nå var det på tide å bare gjøre meg hard og gi slipp på ammingen...For jeg syns ammingen var så kos:) men skal innrømme at det hender innimellom at han får en sup på morgenen da......ups....Men i dag var det to sup, så ville han gjøre noe annet hihi....

Men prøv når han våkner om natta og ikke gi han pupp. Gi kos, prøv med vann, sitte litt på fanget kansje, vugge synge litt, legge ned i sengen, gråte en bitteliten stund, så kansje han sovner fortere enn du tror?:) Og fungerer ikke min oppskrift, så Ønsker deg masse lykke til med avvenningen:)

Skrevet

ja, har vel en plan om at pappa'en skal ta ham når vi prøver oss på natt avenning. Legen og osteopat mente han hadde litt magevondt på natta når han våknet, og at det ble verre for magen når jeg trykker i ham melk. Men han sovner av det da....

Har lyst til å beholde ammingen på dagen så lenge som mulig, har ikke lyst til å gi opp det. Synes også det er koselig. Så håper han fortsetter med det. Men er så ubrukelig selv uten søvn også, så det er litt av egoistiske grunner det der med natten...

Skrevet

Har skrevet et innlegg her på siden om hvordan vi tok nattavvenningen på datteren vår. Da var hun nesten 8 mnd. La pappan sove litt på ettermiddagen, og sett av en helg (eller noen andre dager) han ikke skal på jobb. tar oftest 3 netter... men variere selvsagt. Men de sulter ikke, de vil jo bare kose. Vi koser heller masse på dagen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...