Gå til innhold

Nattavvenning... hva synes dere er hele natten?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal nattavvenne snart og trenger tips fra noen som har gjort det. Når skal man si at det er morgen? Jeg leser i forskjellige innlegg at det er forskjellige syn på morgen. Er det morgen når hun våkner første gang(mellom 05-06 forhåpentligvis)? Eller gi henne litt pupp også la henne sove videre? (naturlig nok det mest fristende) Hvis vi velger det siste alternativet, vil vi da få problemer med å få henne HELT avvent, altså sove fra 19-07 el 08? Noen som kan hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helsesøster sa til oss at natt bør være fra 19-07 fra dag en med nattavvenning. Altså 12timer. Var veldig striks på det i avvenningsperioden og en stund etterpå, men nå som han er godt inne i rutinene får han om han våkner kl 06 og ikke vil roe seg med smokken.

Skrevet

JEG synes ikke 5-6 er morgen... Om litt pupp hadde fått barnet til å sove bare en time eller to til, ville jeg heller fortsatt med det. Alt for søvnen...

Definisjonen jeg har oppe i mitt eget hode er vel at "nattavvent" betyr at barnet sover mer enn åtte-ni timer i strekk, så mor kan få åtte timers søvn om hun vil, uten å måtte legge seg i sju-åttetida om kvelden. Så om barnet er sultent i 5-6 tida og sovner litt igjen om det får pupp, så er det vel i gråsonen for hva som kan kalles nattavvent, men jeg ville definitivt vært fornøyd med det, og ikke stått opp for å kalle det nattavvent ;o)

Skrevet

...og apropos det, jeg gleder meg til barnet sover 12 timer i strekk!

Skrevet

Du må bare sette en grense, eks kl 6, og si til deg selv at du ikke gir før etter kl. 6. Våkner h*n halv 6, la h'n vente! Ikke gi deg - selv om det er fristende. Tok vel 4 dager med oss. Når klokken da er 6, og barnet er våkent, skru da på lyset og si "god morgen". Da starter dagen, og da kan h*n få pupp.

Dette leste jeg i sovekarin sin bok, og fungerte fint med oss. Ofte sover hun til 6. 30 :)

Skrevet

Nattavenning ja:-D

Snuppa legger seg ca 19.30-20.00 Vi begynte med nattavvenning rundt juletider. Avtalen var at pappaen skulle gi henne sutt evt vann på flaske når hun våkna. Nå våkner hun mellom null og tre ganger i løpet av natta, da får hun stort sett puppen og sover videre.Da sover hun til ca halv sju eller sju. Da får hun pupp,og sover videre til ca ni halv ti. Jeg er storfornøyd!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...