Gå til innhold

engster meg til oppholdet på sykehuset.

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg gruer meg ikke til fødselen, men har de siste dagene begynnt og engste meg for tiden på sykehuset. nettene og tiden som min samboer ikke skal være der. også har jeg fått detfor meg at jeg ikke kommer til og tørre og sove, føler jeg må passe på den lille . vi har prøvd og få barn i 6 år, og måtte til slutt gjennom ivf for og bli gravid. er så redd noe skal skje den lille . noen som har tips til hva jeg burde gjore, termin nermer seg mere og mere og jeg engster meg mere for hver dag.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HAn kan jo være på sykehuset sammen med deg om du vil det.

Jeg syns det var greit å få tid alene etter fødsel og bare sove mellom ammingene.

Skrevet

han kan ikke være der hele tiden, det er bare i pappa tiden sa ei venninne av meg. skulle selfølgelig ønske jeg klarte og slappe av, for sikkert godt med litt tid alene og søvn, men engster meg sånn at kommer ikke til og tørre og sove.

Skrevet

Jeg har det på nøyaktig samme måte.. Skal ha planlagt ks pga foranliggende morkake, noe jeg håpet i det lengste å slippe. Gruer meg skikkelig til operasjonen, har et lite snev av sykehusskrekk.. Vi studerer i Danmark, så føler meg ganske ensom i utgangspunktet, og tanken på at sambo må reise hjem og jeg må bli igjen på sykehuset alene gjør meg kjempestresset. Også føler jeg meg helt teit som føler det sånn. Skal jo liksom være voksen og fornuftig, og føler meg litt irrasjonell.. Men blir plassert på flermannsrom, noe jeg virkelig misliker. Har alltid mislikt å bli plassert sammen med vilt fremmede mennesker. Får aldri sove i sånne situasjoner. Og man er jo sikkert ekstra sårbar etter en fødsel, og jeg synes det er så fælt at vi ikke kan være sammen alle tre. I tillegg vet jeg at det er helt andre holdninger her nede til det å ta hensyn når man ligger på flermannsrom. Det er helt vanlig at man får kjempemye besøk med masse folk, noe jeg tenker blir utrolig stressende og irriterende. Og dansk er et stygt, stygt språk! (Jaja, måtte bare få det ut, hehe..) Jeg forsøker å fokusere på at det jo er en bagatell i den store sammenhengen, og at tidsrommet er kort før vi kan komme hjem igjen og være sammen alle tre:)

Skrevet

kjære anonym... pappaene kan være der hele tiden også om natta hvis det er plass på sykehuset :) forrige gang jeg fødte, så sov mannen min der hver natta. blei vel tilslutt 4 netter. vi betalte 250 pr døgn i kost og losji, men det var absolutt verdt pengene. de to siste nettene fikk vi familie rom og hadde den lille inne hos oss hele tiden :)

Skrevet

vet ikke hvilket sykehus du skal på, men de fleste har noen familierom hvor man iallefall kan få et par netter sammen.

snakk med de på sykehuset om det, så ordner det seg nok!

tror det er veldig vanlig å være redd for at det skal skje noe med den lille. jeg våknet mange ganger om natten selv, utenom "amme-tid", og sjekket om hun pustet. tar meg selv i å gjøre det noen ganger enda faktisk..

du kan jo ta kontakt med barselavdelingen på sykehuset og ta en prat med de som er der ang rutiner og sånt, kanskje noen kan komme inn til deg iløpet av natten eller noe?

lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...