Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Har så lenge jeg kan huske vært nøye på det med hygiene, spesielt å vaske hender etter man har vært på do og før mat. Både samboeren og jeg gjør alltid dette. Men har merket at svigerforeldrene mine (spesielt svigerfar) aldri gjør det. Har mange ganger vært på do etter dem, og da er det tørt i vasken. Syns det er så utrolig ekkelt. Hvis han forsyner seg av bollen med godt fikser ikke jeg å forsyne meg etter han. Tanken på hva de hendene har holdt i og vært borti gjør meg kvalm! Nå tenker jeg ofte på at vi snart får barn, og at han skal putte fingrene sine inni munnen på babyen og sånn, får grøssninger!! Er det bare jeg som er hysterisk?? Fler som har samme tanker?? Kan jeg si ifra, be dem vaske hendene??
kokosyklus Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 ÆÆÆÆÆSJ!!! ÆSJ ÆSJ ÆSJ ÆSJ!! Nei, du er ikke hysterisk:) Vi vasker oss på hendene når vi kommer utenfra også vi:) Bor i oslo og bussen er alltid full av folk. Vil helst ikke ha omgangssyke eller andres tarmbakterier i min munn... (vi er kanskje litt hysteriske da)
bergen81 Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Nei, jeg synes IKKE du er hysterisk! Jeg har det på akkurat samme måte. Folk er så ufattelig grisete! Har noen venner som ikke vasker seg etter dobesøk også. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig! Og det er dessverre mange mennesker som slurver med håndhygiene. Jeg kommer til å be alle som skal holde babyen om å vaske seg først, så får de bare bli fornærmet eller sur. Babyens helse kommer tusen ganger før deres eventuelle sårete stolthet. Jeg har alltid blitt opplært til å vaske meg før jeg holder babyer, men det gjelder tydeligvis ikke alle. Man trenger jo ikke lage noe stort nummer ut av det heller, bare spørre om ikke de gidder å vaske hendene først. Er jo masse forkjølelse og sykdom nå om vinteren! Bedre å si i fra enn å angre seg hvis babyen blir syk..
mammasilla Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Helt enig, håndhygiene er verdens enkleste ting, hva koster det å vaske hendene etter dobesøk liksom!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 ÆSJ!!! Nei, jeg synes absolutt IKKE du er hysterisk. Tror jeg hadde dævva!! Noe verre enn at folk ikke vasker hendene etter toalettbesøk, tror jeg ikke jeg vet om =/ Mine svigers er ikke flinke til å vaske hendene før de lager mat, og det synes jeg også er grusomt. Tilbyr meg alltid å ta meg av sallaten ol, og hjelper ellers mye på kjøkkenet når jeg er der. Det er vanskelig å si ifra om slike ting, men dersom de ikke hadde vaska hendene etter dobesøk, hadde jeg måttet si ifra. Iallefall dersom de skulle dulle med babyen. Jeg har tidligere, gitt alle beskjed om at de vasker hendene før de får holde babyen. Ingen har blitt fornærma. Har bare sagt "at de på sykehuset har sagt at man skal gjøre det med nyfødte" og det har blitt godtatt uten protest
trebarnsmamma? Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 ÆSJ!!! Enig med deg, håndvask etter dobesøk er da det MINSTE man burde forvente av voksne mennesker!!
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Å æsj. Mannen min har en kamerat som jeg har lagt merke til ikke vasker seg på hendene, og det er bare så ekkelt. Er det mulig??? HVOR vanskelig er det å slå på kranen og ta litt håndsåpe i hendene i et privat hjem? Men tørr jeg å si fra??? nei ....
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Nei du er ikke hysterisk. Skyld på jordmødrene - og si at DE har sagt at dere må vaske dere godt på hendene før dere tar i babyen. På den måten slipper du å ta "ansvaret" for det. Men fysj da for noen griser. Jeg ville fått lyst il å henge opp stor lapp på speilet - obligatorisk med håndvask etter dobesøk...
tiltiderensom Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Heng opp plakat på do hvor gjestene minnes på å vaske hendene sine! Og fortell folk som skal hilse på bebisen at de må vaske seg på hendene först. Jeg synes ikke du er hysterisk! Synes også det er ekkelt med folk som röyker för de hilser på babyer jeg da..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Åhh.. Godt å høre at det ikke bare er jeg som reagerer på dette! Syns det er veldig vanskelig å si ifra jeg, men skal sørenmeg si at vi har fått beskjed om det på sykehuset, at alle som skal ta på babyen må vaske hendene godt først! Er enig med deg ang. røyking også. Har selv røykt i maaange år (sluttet helt når jeg ble gravid), men har alltid vasket meg godt på hendene og pusset tenner/tatt en tyggis før jeg har gått i nærheten av en baby. Uff, gruer meg litt til den gang jeg må si ifra.. Virker liksom så pirkete. Men tenker jo bare på babyen da! Bør jo egentlig være en selvfølge at man gjør det spør du meg! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå