Leandermamma Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 I dag har menyen vært sånn: 0545 pupp 0845 grøt og 70ml mm på flaske 1200 halvt glass fruktmos- vann 1300 litt pupp 1500 grøt og 80ml mm på flaske 1815 grøt og 90ml MME på flaske 1900 litt pupp. Middagsglass eller hjemmelaget middag vil han ikke ha..... Han er 8 mnd 4 dager.
kom-som-bestilt Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 - Brødskiva med leverpostei, kyllingpostei, prim, evt fruktmos eller smøreost. Elsker å holde skorpa selv. - Grøt (småfolk sin, evt nestle) gjerne med frukt eller kanel på. Havregrynsgrøten til Småfolk med kanel på va storsuksse, men den er uheldigvis gått ut av produskjon - mandarin, druer, mango, eple, banan, pære, agurk, tomatbåter elsker hun å slurpe --- ja hun vil ha det jeg spiser. Tar av skallet, og gir mini-biter av drua. - yogurt - har gikk juice m vann i, men hun grøsset.. så drikker da bare vann (og MM) - middagsglass/middag. Potet, gulrot, og noe moset i som gir smak (kjøtt, fiskekake o.l) Men går 99 % i middagsglass da vi er midt i oppussing, og har lite med kjøkken Hm...ja, trur det var det meste Hun er snart 9 mnd.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Klokkeslettene varierer selvfølgelig litt, men sånn ca: 7.00: Pupp, brødskive med leverpostei/skinkeost, fruktmos 9.30. Pupp 11.30: Pupp, havregrøt, fruktmos 15.00: Pupp, middag (varierer med forskjellige Småfolk/Hipp-glass), fruktmos 18.30: Pupp, havregrøt, fruktmos Ett nattmåltid vanligvis, varierer når. Hadde avvent han, men så ble han syk også var det på'n igjen... I det siste har han virkelig begynt å slå seg vrang ved puppen, men han får tilbudet før hvert måltid. Men i virkeligheten spiser han ikke fra puppen mer enn tre ganger om dagen for tida kanskje... Også får han vann til måltidene.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Min har også begynt å ikke ville ha pupp lengre. Får tilbudet før hvert måltid, men tar bare pupp på mårran i senga. Synes det er litt trist, men det er vell bare å innse at de vokser til! Har du mye melkespreng eller?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Godt å høre at det ikke bare er snuppa vår som ikke synes middag er noe særlig! Spiser kun potet! Blander jeg grønnsaker eller noe i nekter hun å spise. Middagsglass brekker hun seg av! Synes litt synd i henne som må spise grøt 3 ganger omdagen, så nå får hun 2 måltider med grøt og ett måltid brødskive...synes det er stusselig å gi vann til skiva da!
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Nei, har ikke melkespreng... Ble syk ei stund før jul og mannen min ga litt flaske om natta så jeg skulle få sove, og da hadde jeg masse spreng. Fortsatte å amme som vanlig på dagen. Men plutselig bare slutta jeg å ha melkespreng... Har strevd med amminga hele veien, men nå er det bare helt rart. Enkelte dager dier han bare én gang. Tror det går mot slutten nå ja. Trist, syns jeg og. tenker hver gang han kobler seg på at dette kan være siste gang, og får nesten klump i halsen. Hehehe. Men samtidig er det en enorm lettelse, for har kjempa og kava sånn med dette. Har du spreng?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Ja det er ikke fritt for at det sprenger litt på,men veldig avhengig av dagene! Blir det ille pumper jeg litt før jeg legger meg - det er jo litt pes med pumpinga, men det overlever jeg! Akk, den tanken har jeg ikke tenkt enda! Men for å si dt sånn går det mot mer uavhengige dager for oss!!
Lille skatt blir storesøster Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Slik ser dagen vår ut: Sluttet å amme for 1 mnd siden så nå får hun mme. Kl.08 Mme 130ml Kl.10. Fullkornsgrøt m/frukt fra Nestle og vann Kl.13. Brødskive, vann, fruktpurre, og ca. 80-150ml mme Kl.17. Middagsglass, vann og 135ml mme (ikke alltid hun oker mme) Kl.20.30 Velling på flaske 220ml Hun begynte å sove hele natten da hun var 7mnd:-) Endelig!! Hun har 3 lurer på dagen på tilsammen ca.3-4timer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå