Gå til innhold

fyttigrisen no går renta opp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk brev fra banken om at renta er oppe i 6,79 i effektiv rente. Det er jammen høyt? Nå må det vel være en del som får problemer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En rente på rundt 7% er vel omtrent det som er vanlig. Seriøse banker har nok tatt det med i beregningen når de lånte ut penger...

Skrevet

HYSJ!!! Har akkurat startet med husbygging og trenger ikke slike "overraskelser" i tillegg:-(

Skrevet

Nei, etter min mening bør man ikke få problemer selv om renta stiger til ca 7 %, det er et forholdsvis normalt rentenivå som man bør forvente seg når man tar opp lån. Akkurat nå er det kjekt å ha bundet renta, gitt. :-)

Skrevet

joda, men de tar ikke høøyde for at det er behagelig med en litt romslig økonomi. Sålenge du har penger til å betale regninga driter dei i om du har råd til anna enn havregrøt til middag.

En kollega av meg - tjener ca 350 000 får låne 1,2 mil i banken i tillegg til studielånet på 350 000,- Han har ikke råd til å gå på kino en gang etter at lånet er betalt. Synes det er uansvarlig av bankene.

Skrevet

Er så glad jeg har siste avdrag på lånet mitt nå i januar:) :) :)

Skrevet

Dette må jo merkes en del på de som har 2 mill i lån...

Har selv bare lån på 150 000 kr..og der har det økt 200 kr fra renta starta å bevege seg oppover..

Skrevet

Slike endringer må man jo alltid ta høyde for når man tar opp lån.

Skrevet

Nedbetalt hus, bil og studielån? og ikke 50 enda? imponerende.

Skrevet

Du MÅ ikke ta i mot alt banken er villig til å låne deg, man har da virkelig et hode å tenke med?!

Nei å skylde på banken blir virkelig for patetisk.

Skrevet

Hehe nei:) Har ikke kjøpt noe hus ennå:) Men nedbetalt bil har jeg da:)

Gleder meg til å være litt gjeldsfri før vi eventulet kjøper noe:)

Skrevet

Merkes og merkes...vi har 2,3 i lån, men lever fint likevel:)

Skrevet

Tok høyde for rente opp mot 12% da vi lånte. He,he tar ingen sjangser.

Skrevet

ja, merker d.... betaler plutselig over 3000 mer på huslånet....det går bra, men kjipt allikevl

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...