gladmamma:) Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 må få ut litt frustrasjon.. er student og jobber deltid. ble sykemeldt i uke 31 pga ryggen. selv om jeg sikkert kunne klart å jobbe litt lenger tenkte jeg det var godt for meg og barnet å ta det med ro (har hatt en del kynnere). nå viser det seg at jeg ikke har rett til sykepenger!!! at jeg har tjent for lite... jeg hulka etter å ha snakket med den sureste dama på nav. det er 15.000 som vi har gått og venta på i jula som ikke kommer likevel. forferdelig tid å sitte med regninger oppetter ørene på denne tiden. nå skal vi liksom bare kose oss og glede oss over barnet som straks kommer, mens istedet bekymrer jeg meg for om vi har råd til å betale for oppholdet på sykehushotellet og om jeg får kjøpt meg amme- bh. skulle ønske noen hadde fortalt meg dette på forhånd så jeg kunne være litt mer sparsom i desember. er det ikke tåpelig at man skal tape penger på å være gravid og bli sykemeldt? elendig system!!!
LilleBanan blir storebror Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Beteale for oppholdet på sykehushotellet? Må man det? he he trodde det var en del av velferdsstaten Norge jeg men så feil kan man vel ta. Men alle har da vel krav på sykepenger??? Jeg hadde vært ansatt hos de nene av arbgiverne mine kun i 10 uker å jeg har 11000 i sykepenge grunnlag derfra. Pluss et godt grunnlag fra kommunen som jeg også jobbet i. Du skal jo ha penger basert på inntekten av de tre siste mnd du har jobba. Hva med svangerskapspenger i stede?? Jeg har kun tatt ekstra vakter i år og ikke akkurat tjent en formue så da må vel du også ha krav på dette?? Hvilken grunn fikk du? Hva med engangsstønad? Ikke krav på foreldre penger heller da eller. Håper det ordener seg, lykke til:)
gladmamma:) Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2008 man må betale for far på hotellet på ullevoll så vidt jeg har forstått, og det er ikke noe billighotell (selv om standaren er det) en kamerat sa det koster det samme som på sas-hotellet, bare at på ullevoll må du re opp sengen selv. herlig! jeg får engangsstønad og mannen min får etterhvert fødselspenger når han skal gå ut i gradert permisjon, så situasjonen er ikke helt forferdelig. ble bare så frustrert over at man ikke får utbetalt lønn på vanlig vis slik man gjør ellers når man blir sykemeldt. når man er gravid må man ha tjent så og så mye (husker ikke beløpet, ble så sint da jeg snakket med nav- dama at jeg ikke fikk med meg alt), altså ha fortjent retten til sykepenger. synes det er en tåpelig regel, akkurat som om man ikke trenger de pengene når man er gravid. jaja, det blir til at vi må be foreldrene våre om å få låne penger. utrolig kjipt. man skal liksom kunne klare seg selv økonomisk når man skal bli foreldre..
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Har du tjent under 31.000 da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå