Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er instruktør og har akkurat funnet ut at jeg er gravid. Jeg skal dette halvåret ha timer som er harde som høy puls uten hopp, step intervall, sirkeltrening og en mage rygg time. Er det slik at jeg ikke burde ha disse timene 1. trimester? Man burde vel kanskje ikke annonsere sin graviditet før etter tre mnd? hvordan i all verden skal jeg bortforklare at jeg ikke kan ha timene...jæiks! Forslag mottas med takk :0) Jeg er ellers tungpustet og slapp så energien er ikke på topp for å ha disse timene heller...

et lite hjertesukk fra meg....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Cathy

Jeg er også instruktør og det jeg vet er at har du hatt disse timene en stund og kroppen din er vant til denne type trening så er det ingenting i veien for å fortsette en stund også nå når du er gravid. Faktisk viser forskning at det er bra for babyen at du fortsetter treningen. Blant annet er den treningen du gjør i 1.trimester flott for utviklingen av av en sterk og velfungerende morkake :-)

Verre er det at man kanskje ikke helt har så mye energi til disse treningene, og man kanskje er litt svimmel og slapp. Selv trappet jeg litt ned på antall timer jeg underviser slik at jeg heller får tid til litt egentrening som er lettere å justere til dagsform enn saltimer :-) Men ved forrige graviditet hadde jeg sal & sykkeltimer fram til 7mnd og gikk på egentrening til termin. Energien får et krafitg løft igjen (som oftest) når du beveger deg over i 2.trimester :-)

Håper der ga litt svar på det du lurte på og er det slik at du absolutt ikke vil/klarer ha timene så kan du jo f.eks si til salansvarlig at du trenger en liten pause eller noe sånt. Så kan du jo heller fortelle henne sannheten når du føler for det..

Ble litt langt, men ville bare formidle mine erfaringer. Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...