Gå til innhold

Tok jammen bruden sitt etternavn .....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og begge hadde "sen" navn...så nå heter dem bruden sitt navn til første etternavn #mellomnavn# og brudgommen sitt navn til etternavn..

Måtte flire litt her..jaja..hver sin smak..hadde forstått det hvis det hadde vært et spesielt etternavn da men..ikke når det lyder f.eks Olsen Nilsen...hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er flott jeg da :-)

Slik var det her også, begge tok den andres etternavn slik at vi fikk et langt etternavn(likt altså med bindestrek), dette var for at begge skulle være likeverdige inn i forholdet uten at den andre måtte "underkaste seg". For oss var det en rett avgjørelse.

Hadde ikke noe å si hva etternavnet var igrunn, det viktigste for oss var at vi skulle være likeverdige. Kunne sånn sett også bare valgt å ta et helt annet navn da det ikke var det som var viktig. For oss var det også viktig å hete det samme slik at begge skulle ha samme etternavn som barna våre.

Skrevet

Jeg synes bare det i dette tilfellet var veldig komisk...de to navnene hører over hodet ikke sammen...derfor var det komisk..

Og tror dem synes det selv også..da ingen av har nevnt noe om navnbytte til noen..jeg ville jo vært stolt....Og så klart..alle gjør hva dem vil, men er lov til å flire litt av det også da..

Skrevet

Skjønner det, og for å være helt ærlig så er jammen ikke våre navn fine sammen heller og det ene navnet er et -sen navn... Hehe

Skrevet

ok... vi har faktisk gjort det sånn da.

men her er det mannens etternavn som første etternavn (altså mellomnavn) og mitt etternavn til etternavn.

vi har to sjeldne navn begge to, men mitt var det bare 17 som het...

men jeg synes liksom ikke det som er mellomnavnet er noe etternavn egentlig. det er liksom bare der... står jo ikke registrert noe sted med det som etternavn om man ikke har bindestrek i mellom da. men da lager man jo egentlig et helt nytt etternavn da...

Skrevet

Et "sen" navn går da enda..men to da..?? hehe..f.eks Thea Kristine Olsen Nilsen...da er det bedre med Thea Kristine Berg Nilsen..hehe..

Men alle velger jo så klart selv..og da må vi få synes hva vi vil også..

Jeg er døpt med to etternavn selv jeg..hvor det siste er "sen" navn..men det første ikke..hører ikke så gæli ut...

Skrevet

Veldig stor forskjell på om det er spesielle navn (få som heter det etc, synes jeg) ..og flott at mannen også kan ta jenta sitt etternavn..ingen ting med det..men to "sen" navn..hører rett og slett ikke sammen i mine ører..:)

Skrevet

Det var det som var grunnen til at vi ikke ville ha det ene som mellomnavn og grunnen til at det ble bindestrek. At når det ene er mellomnavn så er det igrunnen "ikke verdt" noe alikevel.

Vi har mannen sitt - mitt etternavn. Høres like ille ut uansett hvilket av de vi valgte til å stå først så da ble det enkelt det som var først i alefabetet slik at snuppa skulle komme lenger frem i køen, hehe.

Skrevet

Hehehehe...greit måte å gjøre det på det da..hehehe..

Jeg husker jeg var sånn midt i rekka på skolen jeg..og det passet meg egentlig bra..så jeg husket å så JA:...hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...