bruse Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Bare lurer på hva dere ammende mødre rundt om i norske hjem har på dere. Jeg har vært på H&M og kjøpt omtrent de ammetoppene de har (de har vel kanskje 4 forskjellige..), men kan jo ikke bruke disse hver dag. Er dessuten ganske lei av svart/hvit ammetopp med cardigan utenpå. Er ikke mye variasjon! Men på den andre siden orker jeg ikke gå med vanlige klær sånn at jeg må kle av meg hver gang jeg skal amme! Hva gjør dere egentlig?
futte (tm) Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Bruker vanlige klær og amme-bh. Bare drar opp genseren og ammer. Synes det fungerer like greit som ammeklær. Med første barnet var jeg litt skeptisk til at da kunne fremmede se litt av magen min, så da hadde jeg med meg et helseteppe jeg la over babyen og magen min. Etterhvert blir babyen større og dekker hele magen min uten hjelp.
Fire småtroll Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Jeg hamstret ammesingleter på H&M i sommer jeg, det er bomullsingleter som du åpner som er amme-bh i toppen. Bruker de under vanlige gensere, utrolig greit, da løfter du bare opp genseren, mens singleten dekker magen, den åpnes jo i toppen... Veit ikke om de er i butikkene på denne tiden av året, men det burde de jo, de fungerer som en undertrøye for ammende. Du kan jo spørre etter dem.
ifie Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har vanlig genser, singlett og amme BH. Jeg drar opp genseren og ned singletten så slipper jeg og blåtte magen:) Mye bedre enn ammetopper, syns jeg!
bruse Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2008 Smart, har ikke tenkt på at de er enklere enn de vanlige ammetoppene. Tror jeg må kjøpe noen sånne. Er det BH og singlet i ett, eller bruker man BH under? Kan vel bli kronglete med dobbelt opp av sånne låser..
❤lille stjerne❤ Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Jeg går som regel i H&M sine ammeklær. Har som du sier kjøpt stort sett det de har der og helt enig med deg i at man kan bli litt lei av svarte og hvite amme t-skjorter. Men jeg har fått tak i en rød genser, en stripete genser og en rosastripete med 1/3 lange ermer i tillegg. Bruker alltid ammeklærne når jeg skal ut blant folk eller ha besøk. Er vi alene hjemme kan jeg jo ha på hva jeg vil og dra opp gensern, men synes ammetoppene er veldig praktiske. Kjedelig? Ja, helt klart ganske kjedelig å gå i de samme toppene hele tida. Men bryr jeg meg? Ikke så mye....Akkurat nå er det stort sett amming og spedbarnsstell som er livet mitt og denne tida går så fort uansett. Snart sitter jeg på kontoret i pene klær og ser meg tilbake og savner kanskje livet i ammetopp med tulla i fanget og en gulpeklut i beltet........
Mortil3nydeligejenter Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har kjøpt ett par gensere på Mamma mia.no, fine med dyre. De har mange varianter av disse. Topper, lange gensere, fleece etc. Like de veldig godt, da det kun er en åpning på fremsiden, slipper å blotte hele puppen og magen.
Yoshigirl Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har ikke kjøpt en eneste ammetopp. Bruker singlet med topp over eller kule kjoler med knapper foran. Sistnevnte er det enkleste, har saumfart HM for kjoler med knapper i front.
Kufiolilla Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Jeg synes det er mye enklere å bare dra opp toppen/ genseren uansett jeg, så jeg bruker sjelden "hullene" i ammeklærne.
Kufiolilla Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 ...men jeg blåser altså i om magen min synes...
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 Jeg syns det var like greit å bare bruke singlet under hvilken som helst genser/t-skjorte. Nå har de jo så mange sånne som er lange, greit å ha det over den ekstra valken på magen;o) Så bare drar du genseren opp og singletten ned, og vips! så har du en hjemmelagd ammetopp;) Ser litt bedre ut enn de kjipe ammetoppene også
Kate77 Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 Har to varianter her. Singlet under genser og genser opp/singlet ned som de andre her. Andre alternativ: Om jeg bruker gensere med utringing slik at den kan gå under puppen har jeg en avklipt singlett under slik at den kan dras opp. Da får jeg dekket puppen fint. I grunnen den enkleste løsningen synes jeg:)
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 Singlet under og genser/topp over. Genseren/toppen løftes opp og singleten trekkes ned under det brystet jeg skal amme på sammen med bh-en. Viser dermed minimalt med hud :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå