futte (tm) Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Pluggen på 5 måneder har begynt med fast føde. Han liker ikke grøt i det hele tatt. Har endel morsomme videoer der han spiser grøt. Masse grimaser! Nå får han fruktmos istedet og det elsker ham. Er det noen som har vært i samme situasjon og kan anbefale en grøt som faller i smak hos grøtnektere?
MathildeC Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Har du provd aa blande ulike typer fruktmos i groeten? Kanskje han liker det da? Ellers liker jenta mi risgroeten mye bedre enn havregroeten.
oblix Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 hva slags grøt har du prøvd da? går jo ann å ha oppi litt fruktmos.
TøffiTrynet☠ Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Her funket i hvertfall Havregrøt med baban og aprikos fra Nestlé veldig bra. Den er fra 6 mnd, men det er ingenting i veien for at du kan begynne med den nå!
futte (tm) Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2008 Har prøvd den og. Ble en ny morsom videosnutt av det Skal forsøke å blande litt fruktmos i grøten å se om den faller i smak da. Kan jo ikke leve på bare fruktmos.
MathildeC Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Du kan sikkert begynne litt med gronnsaker ogsaa. Det er jo en del babyer som ikke liker groet, gaar nok fint det ogsaa. Men det er lettvint med den groeten da.
Fire småtroll Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Prøv middag isteden sa helsesøstera vår, ikke alle barn som liker grøt sånn med en gang. Gulrotpureen til Hipp glei ned på høykant, gulrot gir jo en litt søt smak... Ellers måtte jeg halvblande grøten med frukt jeg for å få henne til å ta det, men nå trapper vi gradvis ned på mengden fruktmos oppi og foreløbig går det greit.
selma07 og engel Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Selma likte heller ikke grøt før jeg fant småfolk sine! Verdt å prøve!! Tror også at de finnes for så små!! Nestle sine grøter smaker en blanding av papir og ingenting.... Skjønner godt at han ikke vil ha det:-) Jeg prøvde også hirsegrøt fra helsekost, kan jo være verdt et forsøk det også!! DE har faktisk endel varianter på helsekostbutikkene!! Ha frisk frukt eller fruktmos i grøtene, så blir de så gode ¨så! Jeg har også en liten teskje med malt for fordøyelsen skyld:-) Lykke til!!
selma07 og engel Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Moden avokado er også sunt og godt!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå