TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Får en liten gutt i februar, og har lyst på hund etter hvert. Tenker på en labradorvalp i juli/august. Noen med erfaring med valp med en liten baby i hus? Går det greit? Tenker at det er lurt å få den på sommeren, når det er fint ute...
oblix Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Valp og baby går nok bra sammen, men belag deg på MYE arbeid! Vi fikk kattunge 4 mnd etter lillegutt kom, bare det var ganske mye jobb. Vi hadde også lyst på valp før vi fikk mini, men etter at han kom til verden, ble det ikke mye tid til overs, og det må man ha skal man ha en valp. En valp er jo nesten som en baby, den krever mye oppmerksomhet. Men hvis dere velger å få dere valp, så ønsker jeg dere lykke til! Er jo veldig hyggelig med dyr, spesielt for de små etterhvert. Kattene her er til stor glede for hele familien:) Labrador er jo en flott hund for familier, de er jo så snille og greie å ha med å gjøre, de er jo sååååå søte som valper.
TobiasFeb08+JulieOkt12 Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2008 Regner med det blir jobb, ja. Men jeg skal ikke jobbe på et år, og samboeren er brannmann med bare 7 vakter i måneden, og endel ferie å ta ut når det passer, så tror nok vi skal få tid til det. Må se an lillegutt først, da. Men vi satser på han blir en snill liten krabat:-) Og tror nok at både han og hunden vil få mye glede av hverandre etter hvert...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Enig med innlegger før meg, at hvis man belager seg på at det er mye jobb og forebereder seg så går det sikkert bra. Barn+dyr er som regel veldig hyggelig og labrador er en god hund for barnefamilier. Jeg tror helt klart at det er lurt som du skriver selv også å se an barnet først. For det er jo stor forskjell på babyer. Noen (som min) er krevende, høylytt og sover lite og korte økter. Jeg hadde ikke på noen måte hatt kapasitet til å ta meg av en valp i tillegg til henne. Mens andre får rolige babyer som sover godt i flere timer av gangen og man vil fint kunne ta seg av både barn og valp. De første månedene er de strieste med en valp. Man skal få den trygg, stueren, lære den å omgås familien og naboer etc. Lære den å sove alene og være alene på dagtid samt grunnleggende dressur. Når man har fått til disse tingene så blir alt mye enklere. Da kan man forvente at hunden sover mye av tiden inne og raser fra seg ute etc. Men i starten vil det nok bli som å ha 2 babyer, en med pels og en uten.... Hilsen en som har hatt mange hunder
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 hos oss funket det helt fint. men vi hadde hatt hunden litt før mini kom da...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Jeg hadde ikke greid det, men det er meg. Vi fikk valp samtidig med at jeg ble gravid, og jeg synes det var mye mer slitsomt med valpen enn med babyen, enda babyen min er ca midt på treet hva skriking og soving og slikt angår... Men så ville jeg ha en 110% veloppdragen hund, og at alt det grunnleggende skulle sitte GODT før babyen kom. Dermed måtte jeg holde et øye på valpen HELE tida, for å kunne være 110% konsekvent. Jeg ser at andre ikke er så nøye på det, men så har ikke de fått så veloppdragen hund som meg heller, he he! Men labrador er en rase som gjerne blir trivelig nesten uansett har jeg inntrykk av. Min hund er av rasen liten gneldrebikkje, så det er kanskje litt mer å passe på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå