Noah 21.05.08 :) Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 jeg er i uke 19 og kjente tydelig spark på utsiden av magen for første gang i dag:) er ikke det litt tidlig til og være førstegangs? eller? kan jeg være lengre på vei? kjente di første innvendige sparkene på nyttårsaften og siden nyttår har jeg daglig kjent små spark,men ble først synlige utpå magen i dag Hva med dere andre når kjente dere det første synlige sparket?
Sunniva78 har to små Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er også førstegangs, og kunne både se/kjenne sparkene utenpå da jeg var 17+3:-) Etter det kjente jeg spark hver dag. Tror dette er veldig individuelt, ikke minst har det litt å si hvordan morkaken ligger.
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Så kjekt=) Eg er 20 +2 idag og såg for første gang tydelig at det var liv i magen.Hun turna rundt og styrte på... Eg har kjent antydning til liv en stund, men lørdag var første gang eg kjente det skikkelig. Men eg har morkaken liggende foran så den demper endel av sparka... En super herlig følelse=)
Rebekka82FØDEKLAR:) Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Er 20 i dag tror jeg:) Har kjent liv siden uke 17 ca. Først slike bobler eller dunk. Det er vel det det er ja?? Er såpass "luftig" av meg ellers, men mener nå at jeg de siste to ukene klart har kjent hva som er hva. Er som regel veldig konsentrert på en plass, når det er masse liv, og så kan jeg av og til bare kjenne et lite dult. Har ikke rukket å se om det synes utenpå magen eller kjent det utenpå. Tror ikke det gjør det enda. Kjenner nå litt hver dag, spesielt om kveldene eller hvis jeg sitter foran pc'n faktisk. Er førstegangs da. Spennende dette her. Gleder meg til jeg kan legge hånda til min kjære oppå magen, og han og kan kjenne det. Blir forresten litt bekymret hvis jeg ikke har kjent så mye en dag, men er jo veldig tidlig enda. Noen råd for hva jeg kan gjøre? Har prøvd med sterk saft i formiddag. Da kjente jeg en del liv ikke lenge etterpå da jeg lå på sofaen. Men prøvde nå i sted og, men da fikk jeg ikke noe respons..
MammaTilTre*augustbaby* Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Ja, det kjenner ut som bobler eller dunk=) Før vi er 26 eller 28 uker så er det ikke vanlig å kjenne bevegelse hver dag....Tror det var det eg leste....Men de sier at sterk saft, iskald drikke eller sukker skal hjelpe.... Kos deg mye med babyen i magen=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå