Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er student, og skal ta permisjon fra studiet. Men da kan man vel ikke ta eksamen? Kan jeg ta permisjon fra juni til januar, selv jeg har termin i april 08?
Erisa* Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Du kan ta eksamen, hvis du avtaler det med skolen din og de er samarbeidsvillige:) Jeg skal gjøre det selv. Å ta permisjon fra januar, derimot, blir noe annet. Da bør du i alle fall ha sykemelding eller noe.. Det går ikke an at du følger undervisning frem til 3 uker før termin, men ikke tar eksamen før du starter opp igjen etter permisjonen, da? Så kan du lese jevnt og trutt under permisjonen, og får det rimelig lett når du begynner på igjen med studiene etter permisjon? Det lureste for deg vil nok være å snakke med en rådgiver eller lignende ved studiestedet ditt. Du er nok ikke den første som har blitt gravid, kanskje de har forslag til gode løsninger for deg? Lykke til i alle fall:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Du har rett til å ta eksamen så lenge du er medlt opp på studiet og på eksamen selv om du har permisjon. Så lenge eksamen ikke krever at du er deltakende på studiet, skal du kunne medlde deg opp som vanlig...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Ååh, der er du Erisa!! Du har alltid så gode svar ) Jo da, jeg kan vente med eksamen til neste vår... tror nok det er best! Men når skal jeg søke om perm fra skolen? har termin i april. Skal jeg levere/informere noe til lånekassen før barnet er født?
Erisa* Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Lånekassen: Du søkte kanskje om lån og stipend i høst uten å vite at du var gravid? I så fall: send en mail om at du er gravid, og når du har termin. Hvis du har krysset av for at du venter barn når du søkte om stipend og lån, trenger du ikke gjøre noe mer med det første. Fødselsstipend søker du om etter at du har født. Skolen: Greit å bare få det unna. Skriv at du søker permisjon fra da til da pga fødsel, legg ved terminbekreftelse (det får du fra lege eller jordmor ved neste kontroll). Hvis du vil for eksempel ta en eksamen eller to i permisjonen din, må du skrive det i søknaden til skolen. Men hvis ikke, er det bare å si at du søker om permisjon i det tidsrommet. Jeg søkte i oktober, fikk ikke svar før i begynnelsen av desember. Greit å være tidlig ute, så vet du at alt er på plass. Ingen grunn til å utsette det, i alle fall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå