Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er student, og skal ta permisjon fra studiet. Men da kan man vel ikke ta eksamen? Kan jeg ta permisjon fra juni til januar, selv jeg har termin i april 08?
Erisa* Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Du kan ta eksamen, hvis du avtaler det med skolen din og de er samarbeidsvillige:) Jeg skal gjøre det selv. Å ta permisjon fra januar, derimot, blir noe annet. Da bør du i alle fall ha sykemelding eller noe.. Det går ikke an at du følger undervisning frem til 3 uker før termin, men ikke tar eksamen før du starter opp igjen etter permisjonen, da? Så kan du lese jevnt og trutt under permisjonen, og får det rimelig lett når du begynner på igjen med studiene etter permisjon? Det lureste for deg vil nok være å snakke med en rådgiver eller lignende ved studiestedet ditt. Du er nok ikke den første som har blitt gravid, kanskje de har forslag til gode løsninger for deg? Lykke til i alle fall:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Du har rett til å ta eksamen så lenge du er medlt opp på studiet og på eksamen selv om du har permisjon. Så lenge eksamen ikke krever at du er deltakende på studiet, skal du kunne medlde deg opp som vanlig...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Ååh, der er du Erisa!! Du har alltid så gode svar ) Jo da, jeg kan vente med eksamen til neste vår... tror nok det er best! Men når skal jeg søke om perm fra skolen? har termin i april. Skal jeg levere/informere noe til lånekassen før barnet er født?