Gå til innhold

Inspirert: Hvem inviteres til barnebursdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min blir 5 år snart. Han skal ha selskap, men vi har ikke plass til å ha hele barnehageavdelingen på 21 barn i alder 3-6 år + nabovenner. Vi har løst det slik:

Vi inviterer alle guttene som er 4, 5 og 6 år på avdelingen, de små guttene på 3 år leker han aldri med, og han blir heller ikke invitert i deres bursdager. Han har en jentebestevenninne i barnehagen som også inviteres. I tillegg to nabojenter her. Tilsammen blir det 14 unger (trangt rundt bordet). Vi sender innbydelsene i posten siden ikke hele avdelingen inviteres.

Da føler vi at vi har inkludert alle guttene i barnehagen som liksom er en egen gjeng som pleier å være i hverandres selskaper, uten å gjøre stor urett mot noen. Ok, synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, man kan jo ikke invitere hele avdeling heller.. Da mine gikk i barnehagen, så inviterte vi kun de som ungene lekte med + noen som de ikke gikk i barnehage med, men som de var mye sammen med. Ser bare nå som ungene går på skolen, så sliter vi. De er 14 gutter i klassen, og vi har ikke plass til å ha selskapet her hjemme, så vi leier ett lokal i nærheten og har det der.

Skrevet

Skjønner hvordan du tenker,men jeg ville nok tatt alle guttene uansett..

Å kalle de en egen gjeng blir litt feil, for hva da (spesielt i skolealder), hvis det er en som ikke er venner med noen, skal han da aldri bli invitert for han er jo ikke igjengen.. Her skal alltid ungene invitere alle av samme kjønn, for i alle klasser (tenker mest skole jeg nå da) er det noen som er litt utafor, som ikke har venner og de vil jo aldri da bli valgt...

Men skjønner jo at her er det snakk om de yngste her nå da, vanskelig, men bra at du sender privat da :)

Skrevet

I den gruppa med gutter fra 4-6 år er det en gutt som sjelden inviteres til bursdager e.l fordi han er spesiell og "vanskelig". Akkurat på grunn av dette ønsker vi å invitere ALLE guttene i 4-6 års gjengen., for vi mener det er viktig at han også får komme i bursdag.

De på 3 år er jo en egen gjeng som går i hverandres selskaper. De leker også lite med de store guttene i barnehagen, det er for stort sprik mellom de på 3 og 5- 6, liksom..

Skrevet

hei, når gutta mine feirer bursdag innviteres bare gutta på deres egen alder.

det ble vi mødrene enige om. hadde aldri hatt plass eller råd til å invitere hele avd. alle er samlet på en , ca 40 barn..

Skrevet

Vi inviterer til to dager. En med nabo og vennebarn (ofte utendørs grilling i lavo ol. Mer for hele familien) og en med gutta på samme trinn i bhg. De er delt inn i aldersgrupper, og vi foreldrene har vel tenkt at når det baren er Froskegruppen som er invitert så går det greit å legge igjen invitasjon på plassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...