-lucy- Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 heisann! lenge siden vi har rapportert nå! min tur til ultralyd - i morra, veldig spent! tida går, det er så deilig! magen har poppet ganske bra ut, men er ikke sikker på om jeg kjenner liv enda. litt sånn dulting inni der, men kan også være leamus eller luft i magen, så gleder meg til å se mini i morra, åh håper det blir fantastisk! Men du må jo begynne å bli virkelig stor nå! uke 22-23? åh jeg gleder meg alltid til jeg kommer dit du er, det virker uvirkelig! kjenner du mye liv, og hvordan går det med bekymrigene? Heier på oss
Nivea30 Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Hei du! Akkurat kommet hjem etter en noe hektisk dag:) Så koselig å se innlegget fra deg. Hvilke uke er du i nå? Blir spennende med ultralyd ja, du kan bare glede deg. Vil dere vite kjønn? Johooo...så spennende! Håper du oppdaterer imorgen hvordan det gikk! (Hvis du vil selvfølgelig. Hehe! Jeg er så spent på dine vegne) Er sikkert minien du kjenner inni der. jeg var også sånn, kjente litt bobling og leamus, akkurat som du beskriver. Men var likevel usikker på om det virkelig var bebisen jeg kjente. Men joda, det er nok det:) Jeg er i min 24 uke nå. Synes tiden bare flyr, og ja, her er det skikkelig kulemage ja. Kjenner mye spark, er skikkelig action til tider der hele magen beveger seg. Skikkelig artig! Det var disse bekymringene, ja. Hehe... Merker vel ikke så mye til de nå lenger, ikke så lenge jeg kjenner at det er liv inni der. Men hadde en-to dager her i forrige uke der han sikkert hadde snudd seg inn mot ryggen, kjente hvertfall ingenting. DA ble jeg bekymret da, men prøvde å roe meg med at man ikke MÅ kjenne liv hver dag før i uke 26 eller no sånt. Synes hvertfall alt er blitt lettere nå som jeg er kommet et stykke på vei. Lykke til på ul imorgen! Skal heie på deg! Hihi!
-lucy- Skrevet 8. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 8. januar 2008 jiiiiiiiiiiiipiiiii og tjoehei!!! det var så FANTASTISK på ul, mini var riktig så vill, viftet med armer og fingre, suttet på hånda, klødde seg mye i øynene og hodet, og sparket med beina det var helt utrolig og se, en sånn nydelig liten klump inni meg!!! jordmora var veldig hyggelig, tok seg god tid og lette lenge for å få fine bilder. alt så fint ut, så nå puster jeg om mulig enda mer ut! hadde morkaka foran, hadde ikke du også det? da kjenner jeg vel liv litt senere - hvordan var det for deg? kjenner man det også senere utenpå da? Vi ville ikke vite kjønn, men tror jordmor forsnakka seg en gang helt i beg å sa hun, men hun var svansk-finsk så ikke så lett å se hva det der var spent på svar fra deg også vedr dette med morkaka!
Nivea30 Skrevet 9. januar 2008 #4 Skrevet 9. januar 2008 Så morro! En fantastisk følelse, ikke sant, når jordmor sier at alt ser bra ut? Så spennende det må være å ikke vite kjønn. Jeg er altfor nyskjerrig til å ikke ville vite, men man tar jo også bort litt av spenningen ved fødselen. Jeg har også morkaken på fremsiden, ja. Jeg kjente dytt og leamus-følelse i magen (slik at jeg ikke var i tvil om at det var poden) fra ca uke 20-21 tror jeg. På lillejulaften, da var jeg 21+0, så jeg bevegelser utenpå magen for første gang, og pappaen kunne også kjenne dette. Fra jeg begynte å kjenne liv var det mest på sidene jeg kjente sparkene og dyttene. Tror morkaken dempet kraftig for sparkene rett foran på magen. Men nå kjenner (og ser) jeg det over hele magen:) Det går gjerne en stund før man kjenner det skikkelig. Husker jeg gikk og ventet på disse ordentlige sparkene, ikke bare slike små dytt. Og man blir jo sååå utålmodig! Men de kommer, de kommer:) Så bare gled deg. Nå kan du bare slappe av og nyte vissheten om at det ligger en sprell levende minibaby inni magen din!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå