Gå til innhold

hva er egentlig symptomene på sopp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har av og til kløe innimellom de ytre kjønnslippene, og ikke rundt åpningen.. da jeg var hos gynekologen tidelig i svangerskapet sa han at jeg hadde antydning til sopp- og dette var nytt for meg da jeg ikke hadde merket noe..-og heller ikke tideligere har hatt dette problemet.

Sliter ikke med kløe daglig, men merker antydning til kløe nå og da og om jeg først begynner å klø meg så er det hele i gang..da klør det virkelig og jeg kan bli noe sår..

Er dette sopp? og bør jeg bestille time hos gynekolog?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Du trenegr ikke gå til gynekolog hvis det er sopp, du får kjøpt soppmiddel på apoteket.

Du kan lese om symptomene på denne linken:

http://www.lommelegen.no/php/sl/artikkel.php?visart=6525

Du kan prøve en slik Canesten kur først ( kjøpes på apotek), og deretter oppsøke gynekolog hvis du ikke blir bedre.

Lykke til:)

Skrevet

Kløe og kornete utflod er ganske sikre tegn. Du kan jo kjøpe en canesten-kur (bare husk at du ikke skal bruke aplikatoren til stikkpillen). Jeg var helt utrolig plaget med sopp i mitt forrige svangerskap, og brukte utallige canesten-kurer. Så fikk jeg tips fra legen min om å ta litt ekstra vitamin C (evt drikke noen glass appelsinjuice daglig) fordi det forsurer hele systemet og det liker ikke soppen. Jeg har fulgt rådet... og denne gangen har jeg ennå ikke hatt en sopp infeksjon (bank i bordet...). Jeg er nå i uke 17, og kan til sammenligning si at sist gang hadde jeg brukt tre-fire kurer før uke 20.

Jeg ville prøvd en kur selv, før et gynekolog besøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...