Gå til innhold

Hva synes dere om denne antivaksinerings-propagandaen til denne såkalte "doktor" Yppert?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har du noe i mot disse publiseringene fra medisnske legetidssskrift så bør du holde deg unna kranglesiden! Hvis du synes at det er rett at kun legestanden skal ha tilgang til selvkritiske studier hvor konklusjonen er at legene, sammen med farmasindustrien er dødsårsak nr.3 så er det ikke min påstand, men legestanden selv! Forøvrig er du utrolig tung i baken hvis du ikke liker måten vi debatterer på der inne:-) Vet du forresten at paracet er skadelig? Eller er det slik at det er forbudt å nevne dette:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer egentlig på hva du mener HI?

"Vil dere egentlig ha slikt innhold på et nettsted med flere tusen småbarnsforeldre som brukere?"

 

- Er det slik at småbarnsforeldre ikke er i stand til å debattere?

- Er det ikke lov å ha forskjellige meninger som småbarnsforeldre?

- Klarer ikke småbarnsforeldre tenke selv og ta egene valg?

- Kan ikke småbarnsforeldre etterprøve kildehenvisninger?

- Kan man ikke tåle å se noen gå mot strømmen?

 

Nei, jeg forstår deg ikke............du sier på en måte at småbarnsforeldre må skjermes fra ubehageligheter, kontroverser, fristelser eller andre ytringer som måtte føre de ut i tvil om hva som er rett eller riktig. Hva er det da du vil? At DIB skal være en fasit som forteller deg hva som er trygt og godt å gjøre for barnet ditt, og så lenge du logger deg på med jevne mellomrom, vil du alltid være oppdatert og sikker på å ikke gjøre noe feil?

 

Jeg beklager........sånn er ikke verden, selv om det kunne vært trygt og godt. Det står deg fritt å etterprøve alle kildene som her er oppgitt, hvis du mener han tar feil.

Du må nok bare lese, søke svar ......................og gjøre deg opp en mening om hva som blir riktig for deg og ditt/dine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva med all den propagandaen om forovervendtbilstol på skravle da..........vil du virkelig ha en slik debatt på en nettside med mange småbarnsforeldre som brukere?

 

Er du virkelig så lite fleksibel at du ikke tåler å se en debatt i sitt beste, sist jeg sjekket er vaksine noe man velger, ikke en forbrytelse å være i mot og man selv tar et valg.

 

Jeg anbefaller heller deg å revurdere å være her om du tåler å være på en slik nettside hvor slike debatter blir litt for tøffe for deg.

Det at det er rester av div i en vaksine det burde de fleste vite og står faktisk opplyst hvis man leter selv.

 

Det er også mange skravlere jeg hadde klart meg fint uten, men å løpe til moderator å få de fjernet fordi de står for noe annet enn meg......det blir bare helt teit.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vurdering?

Ettersom jeg har lest er ingen ting oppspinn og tull og jeg ser da ikke behovet for å fjerne slike debatter som noen brenner for her inne. Noen er faktisk lei bilstoler og vaskeserviett debatter!

 

Fjerner dere slike debatter fordi noen ikke tåler å lese det som står, så annser jeg deres evne ikke godt nok til å stå som moderator. Så jeg håper dere klarer å se hva som er forskjellen på hets og debatt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje moderator og jordmor bør ta med yttringsfriheten i betraktningen sin, med det samme?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på innlegget til Dr.yppert her som hans mening og ikke noe som er riktig eller galt. Han får selv stå for det han mener, slik alle andre gjør.

Så får hver og en vurdere om de er enige med ham eller ikke i hans relativt ekstreme sysnpunkter.

Ha en god kveld!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er villig til å vedde bestemors hund pluss alle mine kontanter på at yppert selv har startet denne tråden! Noen kan bare ikke få nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen med sunn vurdringsevne er enig med drypperten,så jeg frykter ikke at noen tar til seg hans "opplysninger" i særlig stor grad.

 

Dere må huske på at han er den store kongen i bruk av ord som er både nedverdigende og lite flatterende mot oss kvinner.Det viser derfor alle at han ikke er helt på topp når det gjelder andre ting enn det han selv tror seg selv helt overbevist om i sin egen tankeverden.

 

Hans barn og hans valg. La oss bare håpe hans barn ikke får noen av de sykdommene vi omtrent har fått utryddet i dag, nettopp pga vaksineprogrammet her hjemme i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så opphengt i nicket mitt lille anonyme venn? Det er ikke nicket som er diskusjonstemaet på kranglesiden, men en konkret sak med mange forskjellige meninger:-) Når noen spør om jeg kan dokumentere en påstand, så må jeg så klart legge frem en kildehenvisning! Dr. Yppert meg her og der! Skifter jeg nick der inne så blir det tydelig forvirring og høylydte klukkelyder blant de udugelige anonyme som er så dum at den eneste grunnen til at de benytter anonymknappen er frykten for at noen skal kjenne dem igjen:-)

 

Du trenger bare å etterprøve påstandene eller lære deg at dette er en åpen krangleside, så forstår du sikkert at det er mulig å være uenig i det aller meste:-)

 

Hvis jeg skal bli kalt syk i hodet, uansvarlig forelder, skulle vært fratatt barn, at jeg er en ekstremist for at jeg ikke vaksinerer mine barn så er dette tydelig greit for mange:-) Jeg bryr meg egentlig lite om slikt, men når du har opplevd alvorlige skader og død pga vaksinen, så er det vel lov til å ha andre meninger enn flertallet, til og med dokumenterte meninger jeg kommer med:-)

 

Jeg røyker ikke, drikker ikke alkohol, slår ikke barna mine, er kritisk til vaksiner og mange medisiner generellt. Spiser økologisk mat og holder meg unna kunstige søtningstoffer som aspartam feks. Jeg er faktisk ikke noen ekstremist eller forbryter pga sterke meninger om dette med å påprakket såkalte sannheter som jeg ikke er enig i:-)

 

Går heller ikke i kirka da jeg ikke har noen religiøs tro:-) Ellers banner jeg og liker å fyre opp kakkelhøner som oppholder seg en gang i blant på kranglesiden:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

han får nå bare stå på. vist folk er så dum og hører på han så versegod!men jeg reagerer på at de som driver denne siden ikke er inne og følger litt mer med.. jeg skrev mail til de og det eneste jeg fikk til svar var send meg linkene så skal jeg se på de. helt alvorlig.. det STÅR tilogmed på sidene her at det ikke er lov og henge ut folk med nick .. noe som skjer HELE tiden her på bim. og det er fakta ikke oss brukere av siden sin jobb og sørge for at de innlegga blir sletta!!!ja vi kan gi beskjed. MEN... hallo? skal jeg sende inn alt jeg ser så hadde jeg ikke gjort annet hjer på bim.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver du å si at jeg henger ut folk med nick? Og at du er så smart at du sitter inne med rett kunnskap om det med vaksiner samt at de som ikke deler oppfatningen din er dum? Du er jo ren kinderegget vennen. 3 gaver i en og samme gave:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjære kjære yppert... det var ikke deg mitt innlegg gjelder..det var generelt på hele dib/bim der ANDRE henger ut folk med nick. og jeg mener at vist noen velger og ikke vaksinere pga de har hørt det fra EN PÅ NETTET, så er de i mine øyne dum ja. jeg har aldri sakt at jeg sitter med rett kunnskap ift vaksinasjon. men jeg vet at de har klart og så og si utrydde MANGE sykd. pga vaksiner.. MEN det er opp til hver enkelt og avgjøre hva som er riktig ift sitt EGET barn. og dessuten er kidderegg sjokolade godt!=P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat Carri85

"men jeg vet at de har klart og så og si utrydde MANGE sykd. pga vaksiner.. MEN det er opp til hver enkelt og avgjøre hva som er riktig ift sitt EGET barn."

Det som du tydelig vet om at vaksiner har utryddet vaksiner, kan du vise meg den samme informasjonen? Bare vis meg hvor du har disse faktaopplysningene fra er du snill:-) Kan hende at til og med jeg vaksinerer mine barn hvis du finner noe som kan bevise det du vet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"The measles vaccine was introduced in the US in 1963 and the UK in 1968. As the proportion of children vaccinated increased, notifications of measles gradually fell in the UK from half a million cases and 100 deaths each year to fewer than 100,000 cases and 13 deaths a year by the mid-1980s.

 

Between 1985 and 1988, many measles cases occurred in children who had been vaccinated. The children who received only one dose were not always protected –this triggered a recommendation that a second dose was necessary. After this, outbreaks occurred only in populations that refused vaccination. For example, in an epidemic in the US in 1989-1990, 90 per cent of those who lost their lives had not been vaccinated."

 

Kilde: Medical Research Council, UK

http://www.mrc.ac.uk/YourHealth/StoriesDiscovery/Measles/index.htm

 

Der kan du også lese hvilke undersøkelser MRC baserer seg på.

 

Så vidt jeg vet har du aldri kunnet vise til undersøkelser som indikerer at vaksinene IKKE er effektive.

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det:-) I de medisinske legetidsskrifter kan man søke seg frem til alt en vil ha svar på:-)

Du kan jo etterprøve disse faktaopplysningene hvis du vil:-)

 

I 1967 ble Ghana erklært fri for meslinger av WHO, etter at 96 prosent av befolkningen var vaksinert. I 1972 opplevde Ghana sitt verste utbrudd av meslinger med høyest dødelighet noensinne. (Dr. H Albonico MMR Vaccine Campaign in Switzerland, March 1990).

 

I India i 1970 ble 260.000 mennesker vaksinert mot tuberkulose, og undersøkelser viste at der var flere syke blant de vaksinerte, enn blant ikke-vaksinerte. (Lancet 12/180 s. 73).

 

I Sverige ble vaksinering mot kikhoste avskaffet i 1979, pga. sin ineffektivitet. Av 5.140 tilfeller i 1978, var hele 84 prosent vaksinert tre ganger. Svenskene opplevde at det var mer kikhoste blant de vaksinerte, enn ikke-vaksinerte. (BMJ 283:696-697, 1981).

 

I Oman oppsto der i 1988/89 polioutbrudd blant tusenvis av fullt ut vaksinerte barn. Områdene med høyest sykelighet hadde høyest dekning av vaksiner. Områder med lavest vaksinasjonsdekning hadde lavest sykelighet.

(Lancet 21/9/91).

 

I 1990 skrev the Journal of Medical Assosiation: ”Til tross for at mer enn 95 prosent av alle skolebarn i USA er vaksinert mot meslinger, så oppstår det stadig store utbrudd av meslinger i våre skoler, og de fleste tilfeller i denne undersøkelsen, viser at dette skjer blant barn som tidligere er vaksinert”. (JAMA,21/11/90).

 

Dessuten var det hun over her som skulle svare:-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heter du R.E Hanssen, Yppert, eller "stjeler" du kun materialet hans. Har fulgt litt med på vaksinedebatten og mye av det er direkte kopi av enten boken hans (som burde hete "En paranoid konspiratorikers dagbok", men som isteden har fått navnet "Hva er sannheten om vaksiner"; forøvrig et spørsmål han overhodet ikke har kompetanse til å besvare.) eller av forelesningsnotater fra et foredrag han holdt for Norske Naturterapeuters Hovedorganisasjon. Siste innlegg er helt identisk med forelesningsnotatene hans (tilgjengelig på URL: www.nnh.no/Med%20vennlig%20hilsen.doc).

 

...og du kritiserer andre for sine kildehenvisninger?

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel de referansene du prøver å blande Hanssen med kommer ikke fra hverken han eller meg:-) Så en liten paranoid skrue er du!

 

Jeg har brukt disse referansene samt sjekket bakgrunnen, så hvis du vil overprøve studiene så tar du heller kontakt med BMJ, Lancet eller andre medisinske legetidsskrift:-)

http://www.fritthelsevalg.org/htmlsite/aktuelt.asp?parent=1&flag=1&ban=1&id=377

 

Angående Hanssen så bør du ta opp din mening med han ettersom boken Vaksinasjon ligger inne som fagbok ved Nasjonalt Folkehelseinstitutt og alle Universitetsbiblioteker, landet over og jeg har forøvrig ikke brukt referanser fra denne boken! Men går ut i fra at han er inne på noe ettersom du angriper han og ikke meg:-)

 

Greit at du er en paranoid kalkunfitte som prøver å dra paraleller, men føler liksom at du famler litt i blinde med dine konspirasjonsaktige angrep med å blande meg med en ussel homeopat:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

yppert:

 

jeg trenger ikke lese meg til fakta når man ser det fungerer i praksis.

 

vist du blir bitt av ett dyr, trakker på en rusten spiker.. hva gjør du da? tar stivkrampen.?(bare ett ex.)

 

når man til stadigheter kommer med personelig dritt slenging så er det ikke en diskusjon lenger, og man bør ha noe mer sakelig og komme med enn kalkunfitte altså. UANSETT hvordan vi vrir og vrenger på det så vil vi ALLTID være uenig(snakker generelt nå)noen er for og andre i mot.

menmen

 

klem til deg yppert,=)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et angrep på deg og ikke på Hanssen, derfor tar jeg det opp med deg. For n'te gang: de samme tidsskriftene inneholder også artikler som går imot dine synspunkter. I stedenfor å søke ensrettet, burde du sette deg inn i ALL forskning på området, ikke bare det som støtter ditt syn. Dette kalles forskning og burde være så elementært at jeg har vondt for å ta deg alvorlig.

 

Vedr. at du ikke har har referert til ham har jeg også sakset fra RE Hanssens forelesningsnotater. Sammenlign uttraget under med innlegget ditt over, så ser vel også din høyst selektive hjerne at de er identiske. Problemet er ikke at det er en ren kopi, men at du ikke oppgir ham som kilde. Det kalles innen forskning å være uetisk; du kan jo slå opp ordet hvis du ikke vet hva det betyr.

 

Vi må kontinuerlig ha en ærlig debatt rundt et så viktig tema, men da er vi også avhengige av at de ulike sidene forholder seg til vitenskapelige metoder.

 

 

Utrag fra RE Hanssens forelesningsnotater (tilgjengelig på URL: www.nnh.no/Med%20vennlig%20hilsen.doc):

"I 1967 ble Ghana erklært fri for meslinger av WHO, etter at 96 prosent av befolkningen var vaksinert. I 1972 opplevde Ghana sitt verste utbrudd av meslinger med høyest dødelighet noensinne. (Dr. H Albonico MMR Vaccine Campaign in Switzerland, March 1990).   

 

I India i 1970 ble 260.000 mennesker vaksinert mot tuberkulose, og undersøkelser viste at der var flere syke blant de vaksinerte, enn blant ikke-vaksinerte. (Lancet 12/180 s. 73).

 

I Sverige ble vaksinering mot kikhoste avskaffet i 1979, pga. sin ineffektivitet.  Av 5.140 tilfeller i 1978, var hele 84 prosent vaksinert tre ganger. Svenskene opplevde at der var mer kikhoste blant de vaksinerte, enn ikke-vaksinerte. (BMJ 283:696-697, 1981).

 

I februar 1981-utgaven av Journal of the American Medical Assosiation sto det at 90 prosent av alle leger innen eldreomsorgen og 66 prosent av alle leger innen barsel, avstod fra å la seg vaksinere mot rubella, (røde hunder).

 

I Oman oppsto der i 1988/89 polioutbrudd blant tusenvis av fullt ut vaksinerte barn. Områdene med høyest sykelighet hadde høyest dekning av vaksiner. Områder med lavest vaksinasjonsdekning hadde lavest sykelighet.

(Lancet 21/9/91).

 

I 1990 viste undersøkelser i England, blant 598 leger, at 50 prosent av dem avsto fra å la seg vaksinere mot hepatitt B til tross for at de selv tilhørte en høy risikogruppe. (British Med. Jnl 27/1/-90).

 

I 1990 skrev the Journal of Medical Assosiation: ”Til tross for at mer enn 95 prosent av alle skolebarn i USA er vaksinert mot meslinger, så oppstår der stadig store utbrudd av meslinger i våre skoler, og de fleste tilfeller i denne undersøkelsen, viser at dette skjer blant barn som tidligere er vaksinert”. (JAMA,21/11/90).

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...