Gå til innhold

Spiser for lite?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet noen har spurt om dette før, men er så redd den lille i magen tar skade av at jeg ikke spiser nok? Er ikke kvalm eller noe, men jeg er så utrolig lite flink til å huske på å spise. Er sykemeldt, og sover litt utpå om morran ( er fryktelig udisiplinert). Sov fryktelig dårlig i natt da, så jeg fikk ikke den ordentlige søvnen før på morgenkvisten. Når jeg står opp er jeg så sulten at jeg har vondt i hodet. Rakk heller ikke å spise så mye før jeg måtte dra på svangerskapsgruppe i dag. Ble en porsjon med havrekli med epler og melk, en halv brødskive + noen svisker (plaget med treg mage) + en Go morgen yogurt og en banan før jeg gikk inn på helsestasjonen. Holder på å lage meg fiskekaker til middag nå da, så det blir jo bra. Men jeg får fryktelig dårlig samvittighet for den lille i magen. Er jo ikke hver dag jeg har det så travelt som i dag, siden jeg bare er hjemme likevel, men er flere dager at det går flere timer mellom hver gang jeg spiser. Synes det er vanskeligere å huske å spise nå når jeg er hjemme enn når jeg jobber, for da har jeg jo disse faste rutinene med faste spisepauser osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bebien tar det en trenger av næring, så hvis mor spiser dårlig, er det mest henne det går ut over..

Hvis du spiser lite, bør du iallefall sørge for at det du får i deg er sunt og næringgsrikt:)

Skrevet

Eh, ut fra det du beskriver å ha spist i dag synes jeg ikke det virker som du spiser for lite. Gjør du det spiser jeg også for lite. Jeg spiser en porsjon musli til frokost i 7 tiden, lunsj kl 11, kanskje litt frukt i løpet av dagen, middag kl. 17.30/18.00 og en skive i 20-tiden. Det er ikke så lett å få spist nok i en travel hverdag med jobb og henting i barnehage, innkjøp og middagslaging. Jeg prøver men sliter med å rekke em ordentlig matpause mellom 11 og 17:-( Jeg gleder meg veldig til permisjonen!

Skrevet

Babyen tar det den trenger, men det tærer jo veldig på deg i lengden og du risikerer å bli underernært. Du blir også utrolig sliten/tapper mye energi etter fødsel om du ikke har noe å gå på. Kanskje ikke alle som gjør dette altså, men mange blir utrolig slitne den første tiden og da er godt å ha litt i reserve å ta av da.

Skrevet

Ok. Takk for svar. Godt å bli beroliget med at ikke baby tar skade iallefall, men ikke noe særlig at jeg blir underernært heller nei. Men skal ta meg sammen nå og bli flinkere til å spise. Best å få inn faste rutiner. Må bli flinkere til å ta en frukt eller youghurt innimellom de andre måltidene også. Det handler nok også kanskje litt om hva jeg er vant til fra før. Har vokst opp i en famile med fisk og grønnsaker og ellers også kjøtt da til middag (pappa er tidligere fisker da) men ihvertfall veldig "skikkelig" mat, og faste måltid. Så det er "sklidd litt ut "etter at jeg flyttet for meg selv. Er så vant med å ha skikkelige matvaner, som mamma kaller det da, ( er jo ingen regel for hva som nødvendigvis er rette matvaner da, men) at jeg blir bekymret når jeg ikke lenger følger det så slavisk. Forresten godt å høre at du seneida ikke mener jeg spiser for lite heller da. Når du skrev hva du spiste så synes ikke jeg det virker lite, men det føltes bare slik selv når jeg tenkte over hva jeg hadde spist i dag. Skjønner forresten godt at det kan bli vanskelig å ha tid til å spise i en hektisk hverdag med små barn. Er jo sånn sett priviligert jeg da som enda har bare meg selv å tenke på og har all verdens med tid, egentlig da, til å spise.

Bekymrer meg nok litt for mye for den lille i magen, men vil bare at h*n skal ha det bra.

Gleder meg så utrolig til å bli mamma:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...