Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har hatt litt illeluktende utflod over noen uker nå. Det lukter ikke råtten fisk (som visstnok er symptom på BV) men litt mer syrlig og det klør litt av og til. Derfor prøvde jeg først med en canesten-kur. Den virket ikke så nå har jeg prøvd Vivag i noen dager. Og herregud - nå lukter det værre enn noensinne..... Ikke fisk - men mer som kattedo...... Lurer på om dette er vanlig og om jeg skal fortsette kuren i håp om at det blir bedre eller om jeg skal avslutte? Noen som har erfaring på dette? På forhånd takk for alle svar.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Jeg hadde masse utflod rundt uke 14 eller noe. Luktet ikke fisk eller noe, men klødde og svei. Hjalp ikke med Canesten. Nå tok jeg aldri den stikkpilla da, bare kremen. Fikk resept på Dalakin (tror det het det) hos gynekologen min. Skulle settes inn med applikator om kvelden i sju dager. Men tok den aldri ferdig. Var skikkelig ubehagelig å sette den. Var redd jeg skulle stikke hull på noe "inni der" osv. Sikkert bare tull av meg. Etter to uker ca. fikk jeg litt blødninger, og ble veldig redd. Var igjen hos gynekologen ( en annen enn hun som ga meg den første kuren da. Håper ikke hun vet jeg ikke tok den ferdig...) fikk ny kur med dalakin stikkpiller, taes i tre dager. Etter det har jeg vært helt fin. Litt utflod har jeg, men ikke mye. Var ikke ment å skremme deg med de blødningene nå da, men det jeg skulle frem til var at disse dalakin pillene hjalp. Men da må du til lege for å få resept. Tok bakterie prøve av meg, men har ikke fått svar enda. Tror egentlig ikke det var BV , men de stikkpillene hjalp nå likevel. Spurte gynekologen om det var farlig å gå med en infekjson, og hun sa det var sjelden det var farlig eller førte til vannavgang ( men det KAN gjøre det) ( jeg har opplevd det en gang før selv nemlig, i uke 16, så derfor jeg er ekstra engstelig) Så mitt råd er å dra til legen iallefall. Men som sagt, ikke meningen å skremme deg. Kan hende du reagere på Vivag også? Har aldri prøvd den så det vet jeg ikke.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Jeg synes alltid det lukter skikkelig ille med vivag, så tror nok det skal være sånn, dessverre. Det er skikkelig ekkelt, men alt er bedre en sopp...
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Åja, ok. Er jeg som skrev over deg nå, det lange innlegget. Da er set sikkert den da. Er det stikkpiller? Jeg bruker nemlig den såpa. Synes den også lukter vondt. Har den ikke inni tissen da, men vasker rundt omkring. Synes kanskje jeg har fått litt mer utflod av den når jeg tenker meg om. Dessuten brukte jeg den på hele kroppen en tid, og under armene fikk jeg skikkelig svette lukt av den:(
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Men kanskje det ikke har noen sammenhneg, den såpa og de pillene? Er Vivag iallefall, intimsåpe
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 HI her. Glemte å skrive at jeg mente Vivag stikkpiller.....
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #8 Skrevet 8. januar 2008 Jeg har også vært meget plaget med dette flere ganger i dette og forge svangerskap. Mitt råd: * ALDRI bruk såpe i underlivet (uansett om de er spesielt tilpasset for underlivsvask). * Gå til legen og få en Dalasin kur, etter dette bruker du Vivag med en gang du kjenner noe er på gang (bruk 2 netter etter hverandre). Dette har fungert supert for meg og jeg har ikke fått sopp eller bakteriell vaginose etter at jeg tok en Dalasin kur + bruker Vivag hver gang jeg kjenner noe er på gang. PS: Dalasin er IKKE farlig å buke for gravide som er ferdig med 1 trimester. Vivag: er ikke farlig å bruke for gravide eller ammende, det er kun bakterier som tilhører normalfloraen i underlivet som blir satt inn. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #9 Skrevet 8. januar 2008 Nå har alle mine soppinfeksjoner gått vekk med canesten tidligere. Men dersom du har hatt det så lenge, anbefaler jeg deg virkelig å ta en tur til legen slik at han kan undersøke det. Det er ikke bra å gå så lenge, da infeksjonen kan krype oppover har jeg hørt... og det vil du ikke.... Ring lege!!! Er mitt råd.. Lykke til!
2 fine små Skrevet 8. januar 2008 #11 Skrevet 8. januar 2008 Og dere som ikke vasker med noen som helst form for saape nedentil....hva vasker dere dere med? =o) Bare vann, eller finnes det et lurium som jeg kan faa tak i. Proever aa bruker ph tilpassede saaper nedentil, men kloer ogsaa litt og har godt med utflod naa, uke 13.
Anonym bruker Skrevet 8. januar 2008 #12 Skrevet 8. januar 2008 Det er Baktirell Vaginose. Dette er lettere å få under graviditet og fører til sterkere utflod som lukter veldig (fisk e.l.). Må behandles av lege.
Anonym bruker Skrevet 9. januar 2008 #13 Skrevet 9. januar 2008 En urinveisinfeksjon kan også ofte passe inn i disse symptomene. Spesielt lukten... har hatt mage tilfeller hvor jeg har forvekslet sopp og urinveisinfeksjon. den kan arte seg på mage måter. trenger ikke nødvendigvis svi når du tisser osv...
sigrunmor:) Skrevet 9. januar 2008 #14 Skrevet 9. januar 2008 jeg har hørt at det skal hjelpe å ha oppi naturell yoghurt? derfor kjøpte jeg det idag.. noen andre som har prøvd det? lukter vondt, en slags kvalmende lukt av utfloden min, men er ikke klumpete og klør ikke..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå