Silletutta Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Var hos legen i dag. Det første hun sa var " det er ikke store magen dette" Er i uke 34.. Så målte hun meg til 28 cm (symfysemål).. Hun skrev inn en henvisning til ultralyd. Skal få et brev i posten. Spurte om det var noe jeg skulle gjøre eller ikke gjøre.. Da ristet hun bare på hodet. Er fortvilet nå, for engster meg for babyen. Og hun SIER jo ikke noe.. Legen altså.. Huff nå føler jeg at jeg ikke vet hvordan jeg skal te meg. Hun sa at jeg ikke måtte stresse.. Ble ikke sykemeld heller.. Noen som har opplev noe lignene? Er dette farlig?
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Hei! Nå vet jo ikke jeg hvor stor magen din er i forhold til min, men jeg er i uke 36 og måler 30 cm, noe som heller ikke er mye, og verken legen min eller jordmor har uttrykt noen bekymring over dette. Babyen i magen min har fulgt sin egen kurve hele veien, og ligget godt under gjennomsnittet, hvordan er kurven din? Har du ligget jevnt under hele veien, eller har magen plutselig blitt mindre nå? Tror ikke du har noe å bekymre deg over, men det er jo alltids greit å få en ekstra sjekk, bare "for sikkerhets skyld"!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 skal ikke si at ingen ting er galt , for det vet jeg jo ikke :)men jeg er 1,5 uker bak deg og har mål på 26... og jeg hadde lagt på meg 4 kg nå på siste måling...hun sa ingen ting til meg... klart kan jeg vokse i mellomtiden....men tror ikke jeg kommer til å være noe særlig større enn deg Det beste er jo å ikke stresse , kjenne etter liv og så får d jo ultralyd så du får sett... Lykke til i alle fall
knærten71 Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Jeg hadde det slik i første sv.skap og bekymret nesten vettet av meg fordi de fortalte så lite. Tror ikke du skal ta sorgene på forskudd. Du blir sendt på ul, hvor de ser på alle detaljer med barnet. Det som kan gjøre at du har flatet ut er at barnet har snudd seg, har lite fostervann en periode, områdene hvor fostervannet ligger har skiftet osv. Foreldrenes størrelse har jo også noe å gjøre med størrelsen, vekta di og om du kjenner spark osv. Jeg måtte ta en kikk på mitt skjema. Jeg har samme mål som deg og er i uke 35++ og jeg er ikke blitt sendt til ul denne gang. Barnet mitt ligger i bekkenet og da det turner som bare juling så er det vel sunt og friskt. Skulle du få et lite barn gjør vel det ingenting. Viktig at du ikke stresser nå. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 jeg lurer på det samme. var hos jm på fredag, er i uke 37 og målte 32 cm. målene har fulgt kurven helt fint frem til nå; lagt på gjennomsnittet, men så har han stagnert. er litt urolig over dette. hva kan grunnen være? for lite inntak av næring plutselig? fikk ikke noe svar egentlig... jeg ble ikke henvist til ul, skal heller tilbake til jm om én uke... er sikkert ikke farlig da, men jeg uroer meg.
Guri Malla har to små Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Mitt symfysemål fikk plutselig en dupp i uke 35, etter å ha ligget på den røde linjen hele veien. I uke 37 var magen enda mindre, og har stabilisert seg nå på 29 cm. Er nå i uke 39. Har hatt oppfølging med ultralyd 2. hver uke siden uke 35 fordi gutten er liten. Var litt bekymret jeg og, men de følger deg opp for å sjekke om babyen får nok næring. I mitt tilfelle er det bare en liten baby, estimert til 2700 ved termin. Så lenge du kjenner godt med liv er det nok ingenting å bekymre seg over
knærten71 Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Må bare legge til slik at folk ikke blir kjempebekymra- symfysemålene pleier å flate ut nå på slutten altså. Barnet snur jo seg. Det er mer når det flater veldig ut sammen med andre faktorer at man blir sendt til ul.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå