mom2agirlandaboy Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Vi har tenkt å bruke ei jente på 15 år som barnevakt fremover. Nå til onsdag skal hun sitte for første gang, så da blir det bare etpar-tre timer. Hva er "minstetakst", og hva er normal timespris idag? Jeg tenker kanskje 150-200 kroner for 3 timer, og kanskje 400 for en hel kveld. Håper på gode tilbakemeldinger!
maria isabell Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 for noen år siden passet eg en gutt en gang i uka:) var vel 18 år eller noe... hadde ingen fast timepris...fekk avogtil 300, avogtil 200...passte han vel 3-4 timer...fekk også middag da:) ellers passet eg 3 jenter når eg var 15, da fikk eg 30 kr timen...10 kr per jente pr time...syntes det var litt lite.....men når en er 15 år er en glad for å ha jobb, dessuten var det koselig:) ville kankje betalt rundt 50 kr timen...det er jo skattefritt og jenta er jo bare 15 år....
samboer87 Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 jeg synes den summen dere selv kom opp med hørtes fornuftig ut var selv barnevakt i den alderen og man tør ikke spørre om mere penger selv om det er lite så det dere kom opp med hørtes fornuftig ut.lykke til:D
mom2agirlandaboy Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2008 Takk for tilbakemeldinger! Jeg har spurt jenta hvor mye hun syns hun skal ha i betaling, men da sa hun bare at det bestemmer dere... Så jeg skjønner det er vanskelig for henne å si en pris. Jeg sa at da skal vi nok bli enige. Er det noen flere som har meninger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå