Surfinia Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Hei! Jeg er i dag student, men er ferdig med utdanningen til sommeren i år. Har så lyst til å prøve å bli gravid igjen til høsten, men har allerede fått en nydelig liten gutt i studietiden og er veldig klar for å ha rett på full permisjon etter neste svangerskap. Det jeg lurer på er hvor lenge jeg må ha jobbet før jeg går ut i permisjon eller blir sykemeldt i svangerskapet. Var skikkelig plaget med bekkenløsning i forrige svangerskap og da er vel sjansen stor for at det skjer neste gang også. Regnes tiden man evnt. er sykemeldt før man går ut i permisjon som om man hadde jobbet mht. foreldrepenger? Noen som vet? Skulle så gjerne vist når jeg kan begynne å prøve igjen og samtidig være garantert betalt permisjon.
*Rutletutt* Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Hadde akkurat samme planene og ønskene som deg da jeg var ferdig med mine studier - hadde da fått et barn i studietiden og ville ikke ha for langt mellom dem. Jeg fikk et 6 mnd engasjement raskt etter studieslutt og vi bestemte oss for å prøve på nr to. Ble raskt gravid og alt var bare lykke:o) Så lenge du har hatt inntekt i 6 av de siste 10 mnd før du går ut i permisjon får du foreldrepenger. Om du er sm får du fp av dette. Jeg ble sm fra uke 5 pga ekstrem kvalme og videre fra uke 15 pga bl - så jeg var så "heldig" å være sm hele svangerskapet (jobbet 40% en liten periode) og jammen var jeg ikke så heldig at jeg også fikk fast stilling da jeg var rumdt 20 uker på vei:o) Alt ordner seg for snille jenter, vettu;o) Lykke til:o)
Surfinia Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2008 Tusen takk Rutletutt! Håper jeg er like heldig som deg:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå