Gjest Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Og der ble min 10 mnd gamle sønn veid til 12,07 kilo og 71 cm. Han ligger nå utenfor denne fine vektkurven og må begynne å få litt mindre melk... Han skal ikke mer opp i vekt nå, sa de... Men er det så mye det da? Jeg ser på gutten min og ikke engang hvis jeg legger til mye godvilje synes jeg at han er for stor. Han er heller ikke noe sent utviklet. Han både krabber og reiser seg opp så dette har ikke vært noe hinder for han.Lurer på om det er mange andre her som har tilsvarende barn? Og er det det så må vel disse målekurvene som de bruker utvides litt? He, he... Min gogutt er passe stor
Odine! Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Ser han normal ut? Jeg synes det er dumt å sette barn på slankekur før de fyller året.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 har heller aldri likt det greiene med og slanke små barn...Men høyde iforhold til vekt hørtes jo ganske mye ut skal jeg være ærlig.. Får han mme?? Hvor mye får han pr dag? =)
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Her hadde vi det motsatte problemet. Gutten min var altfor lett, han er no 3 år og ca 13 kg. Dei på helsestasjonen fulgte han ekstra opp, veide han ofte, sendte oss på sjukehuset på kontroll osv osv. Men, vi var aldri bekymra, for vi såg på gutten vår. Han var, og er, frisk og rask og oppegåande. Tidlig ute motrisk og språkleg. Full av energi og leiker seg fint. Poenget mitt er vel, sjå an ungen din :-)
kul1 Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 seriøst. hadde det vært snop og kaker han hadde fått så er det en ting,. men melk?? ei jeg kjenner har en stor baby men det gjorde ingenting når han var så liten og det var melka som gjorde det. kan vel ikke slanke en 10 mnd gammel baby? syntes dette var merkelig.men det finnes jo endel merkelige helsesøstre ogd a....
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Han drikker i underkant av 1 liter mme. Han får en flaske til alle måltidene. Og da får han brødskiver 3 ganger dagen og litt middag sammen med oss. Jeg har alltid passet på at han ikke skulle komme over 1 liter mme om dagen for det har jeg hørt at ikke er bra. Nå skulle dette reduseres til 5 - 6 dl om dagen. Han har heller ikke fått noe mellommåltider og aldri kjeks osv. Kun sund, god mat.
mamman_til _♥♥♥♥♥ Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 hei. sønnen til ei venninne av meg veide 10 kg på 3 mnd kontrollen.. han er nå 8 år, å fortsatt en stor gutt (ikke tykk) du har vel fått en sønn som er robust ) gutten min på 19 mnd er 86 cm og veier 9 kg, ikke bra det heller (å han spiser masse)
Gjest Riga + snulla & vesla Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Men uavhengig vekta (med mindre han var undervektig da) så er der anbefalt å redusere mme-mengden når de er såpass gamle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå