Bring_it_on!!:)) Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 At jeg ikke har fått jobbet fullt det siste året har slått oss helt på bakbena og sliter litt nå... Jeg har fundert på den siste uken om vi muligens skal ta opp et forbrukslån på 100.000.. Det blir da for og dekke småbrukslåna og de største regningene vi sliter veldig med.. Alt i alt blir det nesten dyrere og få inkasso etter inkasso..=( + at jeg har nå muligheten til og få flere jobber.. Men da må jeg ha lappen hvis jeg skal rekke og levere mini i barnehage og rekke hente etter jobb,, Lappen har jeg ihvetrfall ikke råd til nå.. Tenker at da vil vi jo bare ha huslånet og det forbrukslånet.. vi har da huslån på 1.2 mill og forbrukslån på 100.000 ( ville hatt altså) Mannen har inntekt på ca 400.000 og jeg vil få med den jobben ca 300.000 Er så i tvil.., men ser ikke noen annen utvei nå..=(
Sanasol har 2 herlige jenter Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Er det ikke bedre å ta opp litt mer på huslånet enn å ta opp et forbrukslån som har den høyeste renta av alle?
Bring_it_on!!:)) Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #3 Skrevet 7. januar 2008 Får ikke tatt opp mere på huslånet..
mittlillebøllefrø&bøllefrøkna Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Må man så må man.. jeg får helt hetta av lån, være seg 200.000 eller 10.000.. Tanken på at det skal betales tilbake, og at noe dukker opp som gjør at vi ikke har mulighet til å betjene det, er nok til å gi magesår:( men noen ganger må man desverre bite i det sure eplet, og bare hive seg i det. Så lenge det blir brukt med hue, og det gjør at du kan ta jobben, så ville jeg ha satset. Men bare sett opp et budsjett, og se over mange ganger før dere bstemmer dere. Husk at renta stadig går oppover, så ikke ta dere vann over hodet! Lykke til:)
hopplaaa har to guttetroll:) Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Hvis det kan hjelpe dere ut av en knipe nå og du vet at dere får betalt det ut fortest mulig, så hvorfor ikke. Men det er jo de rentene da, de er helt sinnsyke. Du har vel ikke mulighet å få lån i banken på leiligheten kanskje, ihvertfall snakke med dem om de kan hjelpe. Men hres ut som om du har planen klar da :=)
___ Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Det er sikkert bedre å ta opp et forbrukslån for å infri klattegjeld og tin som går til inkasso, men det forutsetter selvfølgelig at dere ikke tar opp ny gjeld dere ikke kan betjene. 100.00,- i forbrukslån er mye. Kan dere betjene den gjelden? Har du ikke noen mulighet til å ordne økonomien på annen måte? Du bør i hverfal sjekke grundig om du kan få noen andre typer lån først og så sette opp et realistisk budsjett for hvordan dere skal betjene gjelden.
Bring_it_on!!:)) Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #7 Skrevet 7. januar 2008 Vanligvis skulle vi klart det fint sånn vi har det økonomisk nå også... Problemet er at det har ballet på seg alt for mye.. Startet i fjor vinter hvor vi hadde maks uflaks og alt revnet.. Vil ikke gå innpå hva siden folk kan kjenne meg igjen.. Men siden da så har det ihvertfall blitt for mye.., tross lite lån og bra intekter..inkasso salærene som knekker oss.. =(
Bring_it_on!!:)) Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #8 Skrevet 7. januar 2008 Vi har økonomi som klare det når vi får betalt alle smålånene ( inkasso ) Problemet med inkasso er jo at om man rett og slett ikke får betalt det så dobler det seg jo.. Og vil gjøre noe med det før vi får annmerkninger.. Aldri hatt det og vil ikke ha det pga kluss i fjor.. Vi bodde på hotell i 1 mnd etter at huset brant og alt av sparepenger forsvant.., regninger ble ikke betalt og jeg måtte slutte jobben pga ikke barnehageplass.. Jeg vet vi kan klare lånet.. Må prate godt med mannen i kveld... =(
Firefly77 Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Ring banken og få ett møte. Det er jobben deres å gi dere finansielle råd. Men hvis dere allerede har inkasso-anmerkninger, kan det kanskje bli litt vanskelig å få ett forbrukslån. Du må regne med ei rente på 7,65 %, og da må dere ut med ca 2000 kr i mnd i 5 år. Hvis dere mener dette er noe dere kan leve med, og dere per i dag har inkasso-krav hengende over hodet (med en rente på 12,25 %) så kan det være løsningen. Men ikke ta opp med enn nødvendig. Lån det dere trenger for å dekke det kritiske, ikke mer, prøv heller å leve veldig sparsommelig en stund. Husk at lånet skal betales tilbake, med renter...
Bring_it_on!!:)) Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. januar 2008 Ingen av oss har anmerkninger enda.. Det jeg vil prøve og unngå.. det er flere inkasso regninger.. Ikke bare en.. =( ' Huslånet er på ca 8000.- i mnd. Mannen får utbetalt ca 23.000 og jeg ca 10.000 pr i dag.. Det går bra og betale 10.000 i lån i mnd.. =) Får ta en seriøs prat med mannen i kveld.. Hater og låne mere.. =(
Herlige barn har jeg fått Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 Mye bedre og mindre rente og ta opp nytt lån på boligen, da sparer dere mange penger i renter og gebyrer det kan jeg love dere.
Bettybu Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 Kanskje dere kan be om å betale bare rentene for en periode??. MEN, ta en prat med banken, de vil som regel hjelpe dere til å få orden på økonomien
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #14 Skrevet 7. januar 2008 Huff føler med dere!! Er ikke noe kult når hver mnd bare gir mer minus.. Så lenge et forbrukslån er godt gjennomtenkt, ser jeg ikke noe galt i det. Men godt gjennomtenkt mener jeg formålet med lånet og tilbakebetalingsevnen. Kjenner ei som tok opp lån for å dra til syden, da har du ganske slapt forhold til å skylde penger. Men du virker som om du gjør dette fordi det er siste løsning og da kan det jo forsvares. Har selv hatt forbrukslån i liknende situasjon. Eneste jeg angret på i ettertid var at jeg ikke bestemte meg for å gjøre det før... Da hadde gjelden vært mindre.. Jeg kviet meg bare sån for å ta steget. Men det var en stor lettelse å bli kvitt inkassoene. Ble helt paranoid av å ha så mye regninger liggende...
Neijasså... Skrevet 7. januar 2008 #15 Skrevet 7. januar 2008 Hadde dere ikke forsikring på huset da det brant? Hjemforsikringer dekker vel hotell i slike tilfeller, så det kan kanskje være mulig å få igjen sparepengene derfra? Ellers så er det aldri "lurt" å ta opp forbrukslån, de er skrekkelig dyre. Men hvis alternativet er dyrere (som inkasso) og man ikke eier noe som banken kan ta sikkerhet i så har man av og til ikke noe valg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå