Gå til innhold

hvordan løser folk det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

sønnen min er født i juli 07, jeg har 100% lønn, permisjonen min er ferdig i mars, mannen min har perm og ferie til mitten av mai... da er lillegutt ikke gammal nok til kommunal bhg, og uansett ikke prioritert, og det er ingen ledige plasser før mitten av august .....

hva gjør man da? går hjemme uten lønn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

eller finner en dagmamma...:)

Skrevet

ja det går jo ann, men det er så dyrt!

Skrevet

Jeg fikk ikke plass til sønnen min før han var 2 år.. Jeg sluttet da i jobben min og fortsatte i ekstrajobben min.. Egentlig ikke det jeg ønsket.., men måtte gjøre det sånn.. Jobbet da kvelder og helger så mye jeg kunne når mannen var hjemme... holder på sånn enda.., men søker for harde livet etter vanlig 100% dagjobb nå..

Skrevet

jeg fant meg en jobb der jeg kan jobbe kveld+helg, mens jeg har et års ekstra omsorgsperm fra min vanlige jobb.. da jobber jeg når samboer er hjemme.. kjipt til tider, men sånn er det når man vil ha penger til å leve for:)

Skrevet

Jepp, går hjemme uten lønn. Gjorde det i noen mnd med nr 1 og i nesten ett år med nr 2. :o)

Skrevet

uff, tror ikke vi har råd til det... med en mann med vanlig inntekt... huslån på 9000 og diverse regninger....

selv om jeg hadde elsket å gå hjemme et år til med lillegutt.

Skrevet

Vi fikk det til med nr 1 selv om vi hadde rimelig dårlig råd. Levde på en inntekt (mannen min tjente dårlig på den tiden) i fra april til august, levde sparsomt. Begynn å spar nå, be om å slippe å betale avdrag på lån, kun renter, og søk om utsettelse på evt studielån. Du får jo kontantstøtte og barnetrygd. Evt kan du søke helgejobb en eller annen plass, alltid behov for vikarer rundt om. Sikker på dere klarer det i noen få mnd.

Lykke til! :o)

Skrevet

får man kontantstøtte før barnet er 1 år?

Skrevet

Nei, ser nå at han er født i juli. Men uansett, det er såpass lenge til at dere rekker å spare opp litt penger. :o)

Skrevet

Gikk hjemme uten lønn fra desember til august. Merker jo det økonomisk. Men gikk jo bra også. Måtte kutte ned på kravene litt.

Skrevet

Permisjonen var ferdig i april, barnehage plass fra august: tok ut all ferie og resten ulønnet permisjon, visste om det tidlig så det var med i "beregningen" mht større utgifter etc etc

Skrevet

Sparer penger til perm. uten lønn.

Før det har jeg mye ferie å ta ut.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...