Gå til innhold

Vi søkte visst barnehageplass for tidlig vi...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå nærmer det seg søknadsfrist for å søke barnehageplass her, og samboer tok en telefon til barnehageetaten for å få litt mer greie på gangen i prosessen...

Joda, fikk vite litt om hva som skjer med søknadene og at vi skal få brev etc. Greit nok...

Men så ringte de tilbake en halvtime etterpå og så at søknaden vår var for gammel. Og at vi måtte søke på nytt.

Jeg søkte for snuppa i juli, da personnummeret var klart etc, bare for å ha det i orden. Da skrev jeg ønsket startdato august 2008.

Hva om vi ikke hadde ringt og snakket med barnehageetaten? Da hadde jo 1. februar bare passert da uten at vi hadde hatt inne noen søknad.....?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm, har gjort det samme selv.

Kanskje jeg burde søke på nytt også da?

Bhg skulle stå ferdig nå første kvartal av 08, men forsinkelser som gjør at den ikke er ferdig før i aug. Berører ikke oss da jeg søkt plass til 20 aug.

Har allerede fått ett info brev fra bhg. ang byggeforsinkelsene. Så de må da he meg inne ett sted...? Siden jeg har mottat brevet mener jeg..

Skrevet

Ja, de hadde visst oss inne også, hun tok det fram når hun snakket med samboer...

Ta en tlf og hør. Er jo ikke sikkert, men er greit å vite :o)

Skrevet

wæææ, tror jeg bare søker på nytt jeg...

For å være sikker...

Har allerede søk to ganger, da jeg måtte bytte det ene av b.hage valgene.

Skrevet

d er vist slik at uansett om du søkte i 2007 så venter de ny søknad i 2008..man kan søke fra 2 januar til mars en gang...

Skrevet

I Trondheim slettes alle søkader ved nyttår, så da må en søke på nytt igjen. Dette for å unngå sånn som du har gjort, at en søker med en gang barnet har fått personnummer. Tildeling skjer ved loddtrekningsprinsippet, altså ikke ansinnitet. Det vil si at alle stiller på lik linje etter nyttår, og det er jo bra for oss som kommer tilflyttende.

Skrevet

Er fullt klar over at det ikke skjer ved ansiennitet, men jeg ville bare ha det gjort :o)

Jeg var ikke klar over at det kun var en mnd man kunne søke --> 1. januar - 1. februar

Men, nå vet vi det og da er det ikke noe problem ;o)

Skrevet

Sikkert litt forskjellig fra kommune til kommune. Lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...