termin 29.jan Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Måtte til sentrum for å handle inn (til juletrefest i barnehagen, puh...) i dag. Det er jo mye snø, så jeg kosta så god jeg kunne. Men vi har SUV og det er ikke lett å komme til oppå taket når man er i 9. mnd... Så begynner en gammel gubbe å kjefte og sier jeg kommer til å miste lappen hvis jeg blir tatt og han ville i hvert fall ikke kjørt bak meg. Så går jeg fram fra bak bilen der jeg står og viser ham magen, sier jeg er 9mnd på vei, så jeg rekker ikke opp. Det er ikke fordi jeg ikke gidder. Hvorpå han fortsetter å gnåle!!!! Herremin, det var rett før jeg fødte der og da tror jeg. Er det mulig å være så kjip? Tror ikke jeg hadde mista lappen hvis jeg hadde forklart problemet for en politimann heller. Jeg bare snudde på hælen og gikk! Men jeg måtte puste dypt noen ganger for å ikke begynne å grine, jeg var så sint!!!! Måtte bare få det ut :-)
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Nei, mistet lappen hadde du nok ikke, men fått en bot er nok godt mulig.. Og jeg tror ikke politiet hadde tatt hensyn til at du er gravid dessverre... Skjønner godt at du ikke når opp, men det er jo en viss fare med snø på taket da.. Og ikke minst for din egen del med sikt.. Om du må bremse så er det ofte man får hele snømengden rett på frontruta, og det er ikke noe gøy, spesiellt ikke om man driver med bykjøring... Men folk trenger ikke kjefte på deg fordet.. Han kunne heller tilbudt seg å hjelpe deg siden magen er i veien..
Lille`mor & lillebøll Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Er ung og bryr meg!!! Er du klar over hvor farligt det er??? Hva som kan skje vis det faller ned i frontruta di eller flyr av og lander på bilen bak deg??? Litt er greit,går liksom ikke ann og skrape bilen,men kjenner jeg blir skikkelig provosert når jeg ser biler med 20cm snø på taket kjøre rundt. beklager,er litt hormontroll idag og kjørte forbi maaaaange biler med mye snø på taket da jeg var på vei bort til sykehuset...Kjente jeg ble helt rød i toppen.
Lille Luna Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Det den sure mannen kunne ha gjort var jo å si unnskyld og hjulpet deg med å få snøen av taket. Jeg ville iallefall ha gjort det.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Her tar jeg en stor feiekost å børster vekk snøen fra taket.... Har opplevd selv å ha masse snø på taket og kjørte i en fartsdump, plutselig kom heile snøen seilans over frontruta.. hehe... så ikke en dritt... det er skikkelig skummelt å farlig....å dette var i byen... Men som du skriver så er det sååå typisk gamle folk å blande seg opp i ALT....!!!!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 En annen ide vis du ikke kan ha bil i garasje er og kjøpe hette til bilen.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Bruk "gulvsvaberen" :-) den flate som man vasker fliser og sånn med. Begynte å bruke den oppå taket på bilen da vi bodde på et snøete sted, det var enklere å komme til med langt skaft. Noen folk er bare flinkere til å bruke energi på å kjefte enn å ta i og hjelpe istedenfor :-) Men husk at det er farlig for deg også å få snøen rett ned i frontruta sånn plutselig.
kokosyklus Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Rart at han fortsatte å gnåle, kunne han ikke bare hjulpet deg?? Synd at ikke folk kan være hyggeligere altså!
termin 29.jan Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #9 Skrevet 7. januar 2008 Hehe, bra du ikke møtte meg så hadde du fått deg et svar :-) Jeg har ca 500m å kjøre til butikken og ville normalt ha gått... Men 120 pølse med tilbehør lar seg ikke bære hjem for øyeblikket.
termin 29.jan Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #10 Skrevet 7. januar 2008 Ja jeg ser det for meg, av og på med hette... Er vel ikke så mye lettere enn å klatre rundt på bilen med langkost. Vi har som sagt høy bil... Jeg forsvarer ikke at jeg kjører rundt med snø på taket (hadde faktisk fått bort ca halvparten) men irriterer meg at ikke den sure mannen kunne gi seg når jeg forklarte hvorfor. Har ikke noe til overs for kjeftete folk (unge som gamle)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå