Gå til innhold

Hvor mye mat?


Hvaler83

Anbefalte innlegg

Hvor mye spiser august-barna deres nå når de er ca 5 måneder? Hos oss er hvert måltid en kamp. Hadde det vært opptil den lille gutten min så hadde han bare spist frokost og kvelds, helst bare grøt og ikke melk. Ganske så frustrerende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mini får bare melk. Han er en småspiser, så han får pupp ca 10 ganger i døgnet. Og er så nysgjerrig at hvis det skjer mye rundt han, klarer han ikke å konsentrere seg om spisingen.

Vi starter nok med grøt i løpet av uka, det blir spennende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. gutten vår får også bare melk, men nå skal jeg høre på helse stasjonen om de tror jeg kan gi ham grøt. Det hadde vært greit om han sov hele natten. Gutten vår er nemlig kjempe stor! Han var 10 kilo akkurat da han var 4 mnd, og nå er han 5 mnd og 2 dager, så jeg regner med at han er nær 11!! ( Da er jeg usikker på om det er lurt med grøt før 6mnd, vi får se..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min blir 5 måneder på søndag, og spiser 5 måltid om dagen. Han våkner ca kl 6-630 og får da ca 160/180 ml mme. I 930tida får han igjen ca 160/180 ml mme. Lunch kl 13 består av risgrøt, 1/2 banan (eller fruktmos) og mme. Kl 16 får han igjen melk, ca 160 mme, og før leggetid (kl19) får han maisgrøt og mme.

Mengden med melk varierer fra dag til dag syns jeg. Jeg lager alltid 200 ml mme, men noen ganger spiser han bare 100 mme, og andre ganger sluker han alt rått! Når han får grøt, så avslutter jeg alltid måltidet med vann, siden han da ikke drikker mye melk. Er litt redd han ikke får nok væske i de måltidene, og siden vann er lettere å drikke enn melk, så tilbyr jeg han det når han ikke vil ha mer melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tulla mi får først mme, så mme og grøt, så mme og kanskje litt fruktmos, så grøt og mme (og av å til litt fruktmos) varierer litt dag for dag.. spørs når vi står opp og hvor vi befinner oss.. :-)

hun er 5 mnd 14 januar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lille marius på 8 kg...hehe! får 5 flasker på 150 ml på dagen grøt til kvelden, litt pupp innimellom og 2 ganger på natta, men han vil ha 3 ganger, men det må da være måtepå ka man skal spise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...