Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Lå og så på film da jeg nøs, og jeg trodde jeg tisset på meg. Gikk på do og da bare randt/dryppet det hele tiden. Sto over do en stund og det slo meg at kanskje det var vannet som hadde gått. Mannen min og jeg ble enige om å ringe føden, fikk beskjed om å komme med en gang. Bor bare 10min fra sykehus, men de sendte ambulanse alikevel da min mann måtte vente på barnevakt. Trillet inn på føden, undersøkt for så HELDIGVIS få beskjed om at det ikke var fostervann. Alt så helt fint ut. Ble sendt hjem uten noen forklaring på hva som randt, det fortsatte renne nesten hele natta.... Nå sitter jeg her, føler meg passse dum, har jo født 2 ganger før. Burde jo vite hva som er fødsel eller falsk alarm. Sliter veldig med sterke kynnere, tiltider rier. Hatt det i mange uker(var på føden uke 25 med sterke kynnere som ikke ga seg).Føler jeg har ropt ulv 2 ganger nå, føler meg skikkelig teit. Flere som har en luring i magen?????
Anettemor82 Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Merkelig at de ikke sa hva det som rant var da.. skjønner godt at du føler du roper ulv ulv. Har det sluttet å renne nå da eller?
lotta72 har fått Anders Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Jeg hadde gjort akkurat det samme. Synes du gjorde det eneste fornuftige. Om du ikke stopper, bør du ta kontakt på ny.
Mor til 3:-) 26.02.08 Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Jeg hadde også tatt kontakt, var helt riktig av deg!! Lykke til videre:-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 tusen takk for så positive svar. Drypper til tider enda, vært konstant bløt i hele dag. Hodet lå godt plasset nede i bekken i går, kjenner det har skjedd saker der nede i dag, regner med at det har festet seg helt. Bare håper han ikke har planer om å komme enda..... Flere hvor hodet er festet uke 30.
M@mm@ til mine barn Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Oi... tror du nærmer deg fødsel med stormskritt, og at det er vannet som går litt og litt. Ville nok få det sjekket innen ett par dager for sikkerhets skyld.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Håper virkelig ikke det. Lå der på undersøkelses benken i går og kan med stor sikkerhet si at jeg overhodet ikke er klar for fødsel enda. men skjer det så skjer det...må jo bare gjøre det beste ut av det om det er tilfelle.
Marit & de 3 knøttene Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Kanskje det er hodet som har sunket lenger ned og trykker på blæra di... at det rett og slett er urin som lekker?
mæjah Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 bedre å ringe ti gsnger forr mye enn en gang for lite ville helt klart gjort det samme som deg lykke til videre
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Jeg var ute for tilsvarende mistanke om tidlig vannavgang og har født to ganger før. Vi kjørte selv til sykehuset, ble ikke tilbudt ambulanse. Men jeg kan huske fra første svangerskap at jordmødrene som holdt kurs oppfordret til å be om ambulanse og ligge, hvis det ble vannavgang før hodet er festet (det bli fare for at navlesnoren kommer i klem). Denne gangen kunne legen fortelle at for fleregangsfødende vil barnets hode sjeldent ha festet seg før selve fødselen (i motsetning til førstegangsfødende). Jeg var vel i uke 33 da jeg mistenkte vannavgang, det var overhode ingen lukt av urin (ved mistanke blir man oppfordret til å ta lukttesten, fostervann skal lukte søtlig). Legen fant ingen tegn på at det manglet fostervann (UL-undersøkelse på mave og innvendig, + underlivsundersøkelse med en sånn metalldings for å kikke opp mot livmormunnen mens de ba meg hoste eller presse for å sjekke om det var noen fortsatt lekkasje). Det var mulig at slimproppen begynte å løse seg opp. Uansett, så tidlig (før uke 34 var det vel) ville de eventuelt sette en lungemodningssprøyte for å hjelpe barnet, i tilfelle det fortsatte med fødsel. Så knip igjen jenter! Smånurkene våre vil vi ha der inne så lenge som det er best for dem.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå