Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Hvordan hedde dere reagert om din søster eller bror kaller barnet sitt for akkurat det samme som ditt barn, med unntak av at det er tilføyd èn bokstav...??? Jeg ble helt knust.. Gråt gjorde jeg også.. Kan de ikke kalle barnet sitt noe annet.. Jeg føler meg bokstavelig talt tråkka på.. En tanke slo meg i går at foreldrene mine har nå 2 barnebarn med samme navn... Idiotisk..
*bolla pinnsvin* Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Hadde aldri giddet å kalle ungen min omtrent det samme som søsterns unger, for det synes jeg villle vært relativt sært, men å gråte over det og bli helt knust vil jeg si er en helt enorm overreaksjon
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Syns det virker rart å kalle barnet akkurat det samme. Det må da være mange navn å velge i. Blir det samme etternavn også?
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Det var teit! Finnes da ett hav av andre navn også, og de må da kunne ha funnet ett annet de også likte. Hadde det vært en fetter, eller kusine så hadde det vært som så, men kjipt alikevel. Men hvis det da er din søster/bror så er vel det "dårlig gjort" i mine øyne. Men på en annen side kan man jo ikke bestemme navnet på barna til sine søsken. Hadde jeg vært ditt søsken tror jeg ikke jeg ville kalt barnet mitt, det samme som ditt barn. Blir rart for alle!
Groosalugg Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Det høres jo helt idiotisk ut! Synes ikke du overreagerer. Men hva heter barnet da? Er det Marte og Marthe f.eks? Eller er det Martin og Martine?
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Det er jo en urteit ting å gjøre - er de ikke helt på nett, eller?
Tally Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Adrian og Adriana? Skjønner godt at du gråter og ikke får sove! Det må da være noen du kan ta dette opp med? Evt gå til lokalpressen, politiet eller presten?
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Morn døh... Saklig - hva sa du til dem da de bestemte dette, da Hl?
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 Rett ut hva jeg mente og sa at jeg ble skuffa, og mente de kunne ha valgt et annet navn... Jeg var først ute med navnet for 4 år siden, så får de en arving til for noen ar siden, og velger et navn veldig likt min sønns.. Og nå kommer de med et navn som er prikk lik min sønns.. Lost in space som en annen i min slekt sa..... Mangel på fantasi....
Gjest LindeOgWill Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 Huh? Det synes jeg var en sær reaksjon. Jeg hadde nok syntes det var morsomt at hun likte navnet jeg valgte til mitt barn så godt at hun ville bruke det til sitt eget. Navn er jo ikke en eiendom, hun har ikke stjålet noe fra deg. Når det er sagt kan det jo bli litt forvirring da, type: "Elisa! Kom å spis", hvorpå Elise svarer at hun allerede har spist, og mor deretter klikker i vinkel fordi ungen alltid må krangle. Besteforeldrene gir nok bort Elisas gave til Elise annenhver Jul også. Men annet enn det ser jeg ikke noe problem i?
Gjest LindeOgWill Skrevet 7. januar 2008 #14 Skrevet 7. januar 2008 Så nå at de heter Adrian og Adriana, og siden det er 4 år imellom dem og de ikke er av samme kjønn en gang ser jeg ikke problemet.
pøber´n & je Skrevet 7. januar 2008 #15 Skrevet 7. januar 2008 Ser ikke helt problemet jeg da. Her hos oss heter to søskenbarn Elise og Elias. Det har kun 18 mnd mellom seg og.
Patetica fåkksi Skrevet 7. januar 2008 #16 Skrevet 7. januar 2008 Herregud kan jeg ikke gjöre noen ting uten at folk skal herme? Pent navn.
KaMa Skrevet 7. januar 2008 #17 Skrevet 7. januar 2008 Jepp, jeg syns du overreagerer. Gutten vår heter omtrent det samme som kusinen sin, og x antall andre jenter, men det har aldri falt oss inn å tenke på det.. Det ene er et guttenavn og det andre er et jentenavn. Jeg hadde blitt ganske overrasket om min svigerinne skulle lagd noe nummer ut av det.. Personlig har jeg temmelig forskjellige assosiasjoner til Adrian og Adriana. Adriana er et navn jeg har hørt flere ganger i spansktalende land, mens Adrian forbinder jeg med en ungdomsbok som ble gitt ut en gang på 80 tallet, og som handlet om en kvisete tenåring. Har verden din falt i grus og du gråter trøstesløst over dette, ja da har du sannelig ikke mange sorger her i livet.
Tommage♀♂ Skrevet 7. januar 2008 #18 Skrevet 7. januar 2008 Om min søster eller bror om noen år får et barn de kaller det samme som et av mine så javel. Da vil jo alle vite at de ikke har fantasi til å finne et navn selv. Alle som kjenner oss begge og som evt kan reagere på at barna har samme navn vil jo vite at jeg var først ute!
SusanneFraRogaland89 Skrevet 7. januar 2008 #19 Skrevet 7. januar 2008 det er jo klart at navn ikke er noe eie.,, man kan kalle barnet sitt hvilket navn man vil selv om andre har det.. jeg hadde nok ikke reagert som deg.. men alle er ulike.. så reagerte du slik du gjorde jaja... jeg tror nok jeg hadde blitt litt lettere iritert jeg.. av alle navn i verden liksom.. og tror nok jeg hadde blitt litt iritert pga søster/bror min hadde jo da vert veldig klar over at jeg neppe kunne ha jublet for navn-ideen dems... kan jo bare slå av en prat med dem?.. ikke rart du reagerte.. jeg hadde reagert men ikke på samme måte...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå