Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Hva planlegger dere andre, og hva har dere evnt. gjort før. Erfaringer?
mine små alver... Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 På vårt rom..Etter erfaring er jeg altfor trøtt etter amming å stå opp og fly fra rom til rom=)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Ingen erfaring med plasserer han på vårt rom til vi føler det er rett å legge han på eget rom. Da må vi innrede gjesterommet til barne/gjesterom så vi også har plass til gjester siden min familie bor annet sted...
mor.monsen Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er førstegangs så har ikke noen erfaring med dette, men vi skal ha tulla på vårt rom i hvertfall de første 6 mnd. Greit å ha henne i nærheten å slippe å løpe fra rom til rom. Dessuten er det for at jeg skal slippe å bekymre meg for om hun puster eller ikke.... gleder meg til å ligge å lytte på sovelydene til babyen min.
Sunniva78 har to små Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Helt klart på vårt rom. Dels pga amming, men også fordi det blir anbefalt. Da fordi det er lettere å følge med barnet, og det gulper, får dyna over ansiktet osv... Og jeg vet at jeg ikke hadde fått ro på meg om babyen lå i et annet rom...
termin 29.jan Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Vårt rom, men er litt bekymra hvis babyen har tenkt å ville ligge oppi senga vår for eldstemann kmr oppi til oss hver natt og vi har 1,50- seng. Det kan bli litt vel trangt... Noen får ikke sove sjøl med baby på samme rom, da er det jo like greit å ham dem på eget rom, og da slipper du kanskje unna litt av puppe-maset også, når det ikke lukter melk hele tida. Men nyfødte syns jeg man må ha på samme rom en stund....
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Det blir å flytte senga hans inn på vårt rom, og la han sove der intill han sover hele (eller mesteparten) av natten. Har god erfaring med dette. Har tatt de to andre gutta i senga og ammet dem der, og latt dem sove i vår seng dersom jeg ikke har orket å flytte dem tilbake til egen seng. Begge to har lært seg forskjell på natt og dag veldig raskt, han på 4 sov hele natten fra han var 7 uker, og han på snart 3 begynte med det fra han var drøyt 3 mnd. Så her blir det vårt rom så lenge jeg natt-ammer.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 har babyen på samme rom som oss.eldste (3 år) trenger ikke å bli vekt da det er mattid om natten.dessuten vil det bli svært vanskelig for meg å sove hvis babyen er i naborommet.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Vil bare legge til at dersom vi får en skrikerunge (banker hardt i bordet), har vi tatt forhåndsregel for det og satt en gjesteseng inn på det som blir baby-rom. Da kan jeg legge meg der og amme, og la mannen som skal på jobb sove i fred på vårt rom. I alle fall de fleste nettene. Synes det er viktig å ha nærheten til babyen den første tiden, også når det er natt og stille i huset.
maria isabell Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 jenta mi sover på vårt romm og hu er 11 mnd, syntes det er trygt å ha hu vedsiden av meg:) hu må vel snart på eget romm. iallefall en stund før nr 2 kommer:) gjør det du føler deg mest trygg med:)
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 Førstemann sov på vårt rom til han var 1 år, og jeg tenker at snuppa skal gjøre det samme. Flytter henne kanskje i jula, da vil hun være 10-11 mnd. Men rommet hennes er bare rett over gangen da, så blir ikke så langt.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 Her skal tulla sove inne hos oss.... barnerommet er klart, men flytter bare senga inn... )
kokosyklus Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 Vi har bare et soverom, så har ikke noe valg:) Tror sikkert ikke jeg hadde orket å fly frem og tilbake mellom to rom i begynnelsen uansett. Ellers er jeg absolutt ingen tilhenger av samsoving, så snuppa har en egen seng stående klar og den skal brukes:)
Knotten2 Skrevet 7. januar 2008 #14 Skrevet 7. januar 2008 Vi hadde gutten vår på eget rom fra dag en. Dette fungerte kjempefint for oss. Jeg gikk i halvsøvne inn på hans rom og hadde en kjempegod stol der som jeg satt og ammet i. Sovnet der rett som det var. Små babyer lager en del lyd når de sover, og jeg er en person som sover veldig lett, så for meg var det viktig å få sove mest mulig i fred og ro. Når han gråt og ville ha mat våknet jeg jo, ikke noe problem. For oss var dette helt klart en god løsning, og kommer til å gjøre det på samme måten denne gangen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå