Isalita Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har lest at dersom man har feber, så er det mindre skadelig for fosteret at vi tar febernedsettende, enn at det blir overopphetet... Men hva med hodepine? Jeg hadde fryktelig hodepine i går, og prøvde å drikke kaffe og masse vann, spiste regelmessig, sov litt osv. Det gav seg ikke, så jeg tok én paracet (500mg). Kan det ha vært til skade på noen måte, står det noe om dette noen plass? Jeg har en dårlig vane med å kaste bruksanvisningen som ligger i paraceteskene. Er jo ikke vant med å måtte tenke over sånt... ;o)
pusi og lille pusi:) Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 det står at man skal kontakte legen, men e ikke påvist noen skadelig effekt så lenge man følge doseringa som står på pakken. sporte legen min han sa at d ikke var farlig, men må så klart ikke ta d før ofte...
callmebecka Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Om du tar paracet for feber eller hodepine er akkurat det samme. Poenget er å ta minst mulig i graviditeten, og ikke Ibux, men man må ikke være helt avholden skulle behovet være der. Jeg har akurat tatt 2 paracet dagen i 2 dager for hodepine. God bedring!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 www.felleskatalogen.no Der finner du vedlegget til alle legemidler. Paracet/Pinex/Panodil kan du ta, ikke Ibux/Dispiril. Hold deg til lavest mulig dose. Jeg har tatt flere paracet de siste dagene pga hodpine og tette bihuler.
Isalita Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #5 Skrevet 7. januar 2008 Tusen takk for svar. Man vet det jo egentlig, men det er greit å høre med flere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå