Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jeg ble provosert på min søster`s vegne nå..... GIkk inn på en BMI side, og la inn hennes høyde= 181 cm, og vekt= 82 kilo, og da kom hun opp som overvektig!! Kan dette stemme?? Hun ser definitivt ikke overvektig ut!!! (Dette er vekten hennes før graviditet...) *Lillesøster*
Mammaen til Turid Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 det sies at BMI ikke alltid er til å stole på.. så lenge en føler seg slank og føler seg vel, spiser normalt.. ifølge min BMI så er jeg nesten undervektig, til tross for at jeg har former, og jeg bruker normal klesstørrelse.. for et par år siden var noen kilo for mye (litt vel mye dissemage og litt sånn, jeg så litt smålubben ut rett og slett..), da fikk jeg beskjed om at jeg var normalvektig, selv om jeg følte meg litt lubben selv.. (de kiloene forsvant av seg selv etter at jeg begynte å jobben igjen, etter 6-7 mnder arbeidsledighet.. *flire*)
En snupp - og en knert i magen Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Hun får med de målene en BMI på ganske akkurat 25, eller 25,01 et eller annet. Ifølge lommelegen settes bmi-målene opp slik for normalvekt og overvekt: - BMI mellom 18,5 og 25 er normalvektig - BMI mellom 25 og 30 er overvektig, men noe økt risiko for en rekke sykdommer. Jeg hadde selv ca. 25,07 i bmi før jeg ble gravid og regner meg selv i øvre del av skalaen normalvektig. De bmi-sidene som kun kommer med betegnelser og ikke tall kan jo skremme vannet av alle og enhver
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Slapp helt av. BMI tar ikke høyde for kroppssammensetning, dvs benbygning og fettprosent osv. og gir derfor noe feilaktig informasjon i fht bla overvekt. Man går mer og mer bort fra å bruke BMI i medisinske sammenheng. Hilsen fysioterapeut
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Hvor finner man disse BMI-sidene som det er snakk om?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå