Gå til innhold

Jippi!! Fikk innvilget ks i dag...!(litt langt)

Anbefalte innlegg

Gjest venter_på_jenta_mi!*høygravid*
Skrevet

Var i dag på sykehuset(ringerike sykehus) for vendingsforsøk etter henvisning fra lege siden snuppa ligger i seteleie...

Dette var noe vi ikke hadde så lyst til å gjøre siden det kan ende i haste keisersnitt. Trodde ikke vi hadde noen valg,men da jeg forsiktig spurte om de tok hardt i og om snuppa i magen ville få vondt av det sa legen med en gang at dette var valgfritt å gjøre siden det er risiko forbundet med det. Vi ble kjempe glade å sa da at vi ikke ville forsøke å snu henne,noe som hun skjønte godt. Så spurte hun og overlegen om vi hadde tenkt på setefødsel og ks,sa da at vi helst ville ha ks for å unngå haste keisersnitt og følte det var tryggest for babyen.. Dette var helt greit og de sa dette var opp til oss å avgjøre....! Ble så overrasket over hvor hyggelige de var og hvor mye vi fikk være med å bestemme dette.. Etter å ha lest mange historier om vrange leger og sykehus her trodde jeg dette skulle bli mye verre å få til.. :) Så tomlene opp til ringerike sykehus! Kjempebra behandling,så nå ser vi fram til ett keisersnitt der om ca 2 uker(10 dager før termin) :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Godt å høre at dere fikk så bra service :-). Tror planlagt ks som regel er en fin opplevelse, og ville valgt det samme om min lå i sete.

Lykke til. Deilig å vite fødselsdato da :-)

Skrevet

Takk for det kitty :) Når ting er som det er,så er det veldig godt at vi får det vi ønsker.. Jeg har også hørt mye positivt om planlagt ks. Nå som alt er så tungt svangerskapsmessig er det veldig godt å vite at hun skal komme så tidlig :)

Skrevet

Skal ha Ks jeg også :-)

Men husk å belag deg på at dette er en OPERASJON. Du kommer ikke til å være like pigg som dine fødende "veninner" på fødestua. Du har egentlig emr enn nok med deg selv de første dagene. Jeg var heldigvis pigg TIDLIG, men likevel så klarte jeg ikke stelle babyen før etter tre dager, badingen av baby tok far og barnepleierne seg av. Jeg fikk smertestillende i flere dager etter ks, morfinspråøyte i låret, deretter paralgin, så paracet når væreste smerten var borte.

Det er helt for jæv... å le(får vondt i magemusklene), og for all del er du forkjølet er det iallefall vondt. Å hoste og le er NOT GOOD! Men alt dette komemr seg i løpet av noen dager. Den 5 dagen følte jeg meg noenlunde OK. Reiste hjem etter en uke, som er vanlig etter Ks. Klarte ikke gå lange turer før etter ca. 2 uker. Dette også fordi man ikke bør det. Såret skal lege seg fint, og bruker en for mye magemuskelr er det ikke sikkert såret gror fint og bra nok, så ta det med ro de første ukene.

Dette høres ut som skremselspropaganda, men vil bare gi deg beskjed om at dette er noe av det du kan forvente deg, slik at du vet hva du går til......

Operasjonen tar maks 15 min. Så er det opp på intensiven. Der ligger du noen timer før pappan og baby kommer opp til deg sammen med jordmor. Pappan og jordmor har da veid og målt babyen(husk be far ta bilde av baby som ligger oppå vekten osv.....veldig kjekt å ha siden du selv ikke kan ta del i dette....). Så er det ned på fødeavdelingen, og dere kan kose dere sammen......

Lykke til :-)

Skrevet

Takk for informasjon :) Jeg er fullt klar over at det er en operasjon,var gjennom en bukplastikk for noen år siden så jeg vet litt hva jeg går til. Tok nok lenger tid å komme seg etter den operasjonen enn det gjør nå.. Men det spiller uansett liten rolle om det tar 1 uke eller 6 å komme seg så lenge snuppa mi blir forløst uten dramatikk ;) Men takk igjen for mye nyttig informasjon..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...