Gå til innhold

Når pakket dere vekk sprinkelsenga????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten min er bare 1,5 år og hadde planer om å beholde sprinkelsenga ei god stund til egentlig men den siste uka har han klatret ut 3 ganger....Det går ikke an å senke ene veggen i senga heller så han ramler med et lite brak for å si det sånn...Må jeg virkelig ut å kjøpe ny seng??Eller tror dere han etterhvert skjønner at han kan slå seg og dermed holder seg i senga?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi holdt på sprinkelsenga til vår mellomste til hun var godt over 2 år. Og resultatet er at hun nå aldri vil gå ut av senga si selv selv om hun nå snart er 3 år. Som om den har usynlige sprinkler! Så med nummer tre skal vi iallefall ikke vente så lenge med å bytte til vanlig seng. Det som går an å gjøre er å f.eks lage sperrer med store barnebøker som dere stikker mellom madrassen og sengekanten når gutten deres har sovnet. Går også an å legge en madrass på gulvet nedenfor senga, så slår han ikke seg hvis han faller utfor. Det er skremmende for barna å falle utenfor senga når de sover, så det er ikke nødvendig at de skal måtte slå seg også.

Skrevet

Vår er 2 1/2 og sover fortsatt i sprinkelseng, men han har aldri klatret ut...

Han lå en periode i reiseseng, den var verre å prøve å klatre ut av, så det kan jo være derfor han har gitt opp å prøve i den vanlige sprinkelsengen...?

Skrevet

Her gikk senga 25 desember....

S var da 2 år og 10 mnd.

Skal nevnes at han ikke har vist interesse av å klatre ut av sprinkelsenga...

Derfor så sent

Skrevet

Jeg vet om en som brakk beinet da han falt på sin vei over sengekanten....

Så tror ikke du skal ta det for gitt at han skjønner at han kan slå seg, og slutter klatringa av den grunn..

Jeg har hørt noen si at man bør skifte seng når de begynner å klatre ut av den.

Skrevet

skal bytte seng nå i løpa uka,snuppa er 7,5mnd..

har seng med sengehest pluss at den ikke er så høy,så skal legge gummimatta på gulvet foran sånn at i tillfelle hun kommer seg ut av senga så faller hun ikke direkte på gulvet..

Skrevet

Junior fikk ny seng i beg av desember - da var han 2 år og 10 mnd, og fikk ny seng til jul av sine besteforeldre. Han har ikke gått ut av sprinkelsenga så da stresset vi ikke med å bytte. Det var heller ikke noe problem da han fikk ny, går ikke ut av senga etter at han ha lagt seg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...