balsam Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 la meg si det slik.. dette svangerskapet er stikk motsatt av mitt forrige... 1. oppkast konstant i 5.5 mnd.. etter dette helt frisk.. la på meg lite, og hadde typisk gutte mage.. ble jente... 2. ikke kvalm nesten, men masse plager med bekkenet og hodepine... har bare gått ned..(ca 10 kilo) og har gutte mage... dere med flere barn.. tror dere det blir jente eller gutt..har det vært veldig forskjellig for dere??
*jaja* Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 jeg har to jenter. Var ikke kvalm en eneste dag med noen av dem. La på meg 25 kilo med første, 13 kilo med andre. Magene så helt forskjellig ut. Ingen andre spesielle plager bortsett var de "normale" med noen av svangerskapene. Gratulerer med baby i magen igjen
Lykke*Li Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Når jeg gikk gravid med gutten min var jeg kvalm de første 3 mnd, og plaget med halsbrann. Bare en kul på magen, ikke noe la seg på hofter,rompe o.l
moota m storebror&lillebror Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Nr.1 hos meg var: kvalm fra første stund (før jeg visste jeg var gravid) og var kvalm og kasta opp i 5 mnd. Etter det kom formen seg. Alle gjetta at jeg gikk med gutt, jeg trodde det var jente. Alle kjerringrådene tydet på at det ble jente. Ble dårlig på slutten igjen. Stor mage, la på meg ca 16-18 kg. Gikk ned litt i begynnelsen da jeg kasta opp så mye. Det ble jente. Nr.2 hos meg var: ikke kvalm i det hele utenom akkurat da mensen vanligvis hadde kommet. God form. Sulten hele tiden. Testet ikke så masse kjerringråd, men alle var sikker på at det ble jente. Jeg sa hele tiden det var gutt. Fikk større mage (litt pga gikk lenge over tiden). La på meg ca 20 kg (+?).... Det ble gutt. Jeg har ikke så god greie på det der med jente og gutte mage. Men jeg mener folk sa jeg hadde guttemage med jenta og jentemage med gutten. Magen min var veldig veldig lav begge gangene når det nærmet seg, og den strakk seg egentlig ikke høyt noen gang i svangerskapet. Det er så vanskelig å gjette på andre..
Gothminister Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Var i kjempe fin form med begge god gutta mine
alvis Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Nr 1: oppkast og kvalme i nesten 20 uker, la på med 14 kg, typisk guttemage og bar magen høyt, ikke halsbrann eller vondt i bekkene.Blev gutt. Nr:2 kvalme til ca uke 12, lite oppkast. la på meg 12 kg, plaget med vondt i bekkene i perioder, halsbrann i perioder. Typisk jentemage. Blev gutt
*Lissi* Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Har tre barn. Helt like svangerskap: sov de 3 første mnd. med alle tre:-) siden var jeg i kjempe form. Eneste forskjellen var at nå sist var magen helt spiss....fikk gutt. De to eldste er jenter.
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er gravid med gutt nr 3 og alle mine sv.skap har vært HELT forskjellig fra hverandre :/
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 1.svangerskap: Jeg kastet opp og var kvalm frem til 5. mnd. Syntes alt luktet vondt, og brakk meg for ingenting. La ikke på meg andre steder enn magen, og gikk opp ca 8 kg i alt tror jeg. Fikk GUTT. 2.svangerskap: Masse kvalme og oppkast igjen, men mye verre enn sist. Klarer ikke holde nede mat eller drikke på mange uker, konstant svimmel og blir dårlig bare jeg reiser meg opp. Dette varer til 4. mnd tror jeg. Har lagt på meg litt mer enn sist, men nesten bare på magen nå også. Venter: GUTT
d",)~^~^~ Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har vært kvalm i alle 9 månedene med alle 3 og hatt lik mage. Fikk først to gutter så jente. Bekkenplager har økt for hver gang, værst siste gangen med jenta. Det blir det det blir og i det øyeblikket barnet kommer ut er det personen som kommer og ikke kjønnet. Jeg ønska meg jente da jeg skulle ha nr 2 og visste ikke noe før fødselen. Da sønn nr 2 ble født var det ikke det at det var en gutt som slo meg, men at det var .......som kom (navnet var bestemt på forhånd) Lykke til, du har noen spennende måneder forann deg!
MikroMidas Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 1. Gutt. Ikke kvalm en dag. La på meg 27 kg. MASSE vann i kroppen. Litt bekkenplager på slutten + sv.skapsisjas, men det var alt. 2. Jente. Ikke kvalm her heller. La på meg ca. 15-16 kg. Ikke så mye vann denne gangen (: De samme bekkenplagene (ikke løsning) og korsryggsmerter på slutten. Magene var veldig like, jeg fikk ingen strekkmerker (tro det eller ei) og var ellers i veldig lik fysisk form, men jeg kom meg mye fortere etter fødsel med nr. 2! Dro hjem etter 2 dager og var i god form. Helt annen fødsel.
Winterlady Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 Topp form uten kvalme, men noe bekkenvondt og halsbrann etter uke 32. Nydelig, kvisefri hud, og lyst på appelsiner. Typisk jentemage, ikke struttende, men stor over hele. Fikk jente .
lille nina*Mamma til tre+spire Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 med begge guttene var jeg i fin form,ikke dårlig en dag:) men så ble jeg gravid med nr3,dårlig fra dag 1 å i 6mnd:( fikk beskjed om at det var gutt nr 3 som var på tur.Men ut kom ei lita jenta,da skjønte jeg hvorfor jeg var dårlig.så hos meg har det vært forskjell i svangerskapene,når det har vært forskjellig kjønn..Lykke til med svangerskape:)
♡Anniken&Andreas gullet♡ Skrevet 7. januar 2008 #14 Skrevet 7. januar 2008 Var i super form, ikke en eneste plage å rutte med. La på meg 20 kg. Fikk gutt.
Kanutten83 Skrevet 7. januar 2008 #15 Skrevet 7. januar 2008 Da jeg gikk med sønnen min var jeg konstant dårlig fra uke 6 til14, frisk fra uke 16:o) Deretter diverse bekkenplager som kom og gikk:o) Gikk opp 17 kg, men fikk bare en søt, spiss guttemage da jeg var undervektig fra før:o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå