BlåklokkaVest Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jeg synes det er så mange som snakker om å lage klart rommet til baby...... Jeg har aldri laget eget rom til de før de er 7-9 mnd. Da har jeg følt at de har vært klar for å ligge på eget rom. Er det bare meg?
Lille`mor & lillebøll Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Hadde jeg gjort alt på nytt hadde jeg ventet med rommet og kosnadene i og med at lillegutt kommer i hverfall til og sove inne hos oss i noen mnd... Men det er jo fryktelig koslig og dille med da...Har hatt en del glede av det og Spykisk forbredelse:=)
lengsel er over termin Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 Nei det er det ikke du. Jeg venter også. skjønner ikke helt vitsen med å stresse med å få ferdig ett rom til babyen som en ikke skal bruke med det samme likevel. venter heller å ser an hva som er aktuelt når den tid kommer.
Mor til 3:-) 26.02.08 Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Nei, mine to barn har heller ikke blitt flyttet på eget rom før de har vært året. Og det kommer ikke nestemann til og gjøre heller.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Ingen planer om å legge minsten på eget rom før han er rundt året.
BlåklokkaVest Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #6 Skrevet 7. januar 2008 Jeg er en av dem som pakker bagen rundt uke 38-30, og bruker gjerne 2-3 uker på det :-) Rett og slett kos :-) Det var det med behovet for et barnerom så tidlig jeg ikke helt såg.... :-) Men hvis folk gjør det fordi de synes det er kos og morro, så kan jeg absolutt forstå det :-) Da er det bare det at JEG ikke ser på det som så veldig spesielt nå før barnet er født. Jeg er mer av den typen som liker å lage til rommet når barnet er så stort at det kan være med å se at vi lager det til :-)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Blir ikke eget rom på lillejenta her heller før hun er vel året kanskje enda lenger. Har bare 3 soverom og to gutter fra før så vi tenker vel at om senest 2 år må vi har flyttet til noe større dersom alle skal få eget rom..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #8 Skrevet 7. januar 2008 vi har tenkt til å pusse om rommet til baby før hu kommer, det har stått urørt siden vi flytta inn for ett år siden (fordi vi ikke hadde bruk for det) men tenkte at det er greit å ha ferdig føre selvom det ikke kommer til å brukes med en gang. jeg tenker at det kanskje ikke blir mye tid til opp pussing når baby kommer så da er det greit å ha det ferdig. (slipper å stresse med det i tillegg til at det kommer en baby i huset.)
Soulsister Skrevet 7. januar 2008 #9 Skrevet 7. januar 2008 Vi har også et barnerom ståendes klart til oppussing... Men vi gjør det til sommeren, for da er det mulig å lufte godt, og jeg kan male. Nå som jeg er gravid så holder jeg meg unna maling... Da kan jeg kose meg med å lage rommet til akkurat det barnet som jeg begynner å kjenne! Men selvsagt skjer det ting mentalt nå, planlegger og tenker veldig, men det er jo bare koselig!
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 7. januar 2008 #10 Skrevet 7. januar 2008 Vi har barna på rommet hos oss, til de er minst 1 år. Leste et sted, at forening for krybbedød anbefalte dette, da det minsker risikoen for krybbedød. Tror det har noe med, at de da hører lydene fra foreldrene, og ikke sovner for dypt. Og jeg synes det er mest praktisk selv og, for ammingen. Og føler det er trygt å godt å ha dem inne hos oss Så du er ikke alene )
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #11 Skrevet 7. januar 2008 Vi har baby-rommet rimelig klart, mest fordi det er praktisk... Lille gutt kommer til å sove på vårt rom så lenge det er behov for det, men jeg synes det er greit å ha et eget rom til alt det andre baby-stuffet vi har. Kommoden med klær, vugge, ekstraseng i tilfelle masse nattebråk, alle kosebamsene, sengetøy osv... Godt å ikke ha det stablet opp på vårt rom, det tar jo litt plass, da.. og nå før fødsel, står alt der, vogn, vippestol, leker og ting og tang. Veldig glad for å ha det ute av veien. Samtidig som jeg synes det er kos å gjøre i stand alt.
MissUlv ~ ♥ 2 vakre barn ♥ ~ Skrevet 7. januar 2008 #12 Skrevet 7. januar 2008 Samme som bringebæret, vil pusset opp rommet hennes før hun kommer for å ha et sted å ha alle tingene hennes Tenker også at da han hun muligheten til å sove der på dagtid, slik at det blir lettere å få henne til å sove der når hun skal flytte over... Slet en stund med sønnen vår, han syns det var så skummelt (han var 1 år, tenkte å flytte snuppa ved ca samme alder). Men, er ikke sikkert vi rekker det da. Har en mnd til termin, og rommet hennes er fullt av rot Skal prøve å få ryddet og malt neste helg da...
Queen_of_the_road*2_gull Skrevet 7. januar 2008 #13 Skrevet 7. januar 2008 Vi har ordnet klart babyrommet, men ser vel egentlig ut til at vi flytter inn sammen med babyen.. For rommet er ment til vårt bruk etterhvert uansett, også pusse opp et av de andre rommene til babyen når h*n blir litt eldre.. Så kansje det blir et sånn prosjekt jeg kan dille med det kommende året.. Får se hva som skjer.. Er første gangs og har jo ikke peiling på hva vi går til..
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #14 Skrevet 7. januar 2008 Vi har bare en ekstra "babykrok" inne på vårt soverom, så han får ligge der en god stund ihvertfall!!
lotta72 har fått Anders Skrevet 7. januar 2008 #15 Skrevet 7. januar 2008 Vi har ventet av praktiske årsaker. Må sette opp en vegg, og sette inn et vindu. Samt tapetserer og male. Gjør ikke det på denne årstiden, og venter til sommeren. Har satt opp sengen hans inne hos oss, så han blir liggende der til han er 7-8 mnd.
Ninemi Skrevet 7. januar 2008 #16 Skrevet 7. januar 2008 Nei, vi venter vi også. Den lille skal jo sove på vårt soverom uansett. Men gleder meg veldig til å lage et skikkelig barnerom når den tid kommer. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå