Gå til innhold

Liten oppdatering til dere kjente!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da har jeg vært hos legen. Litt blandede følelser, for lillegutt har for det første lagt seg med rumpa godt ned. Ikke hysterisk av den grunn, for jeg har vært med på utvendig vending før, og det gikk greit.

MEN, da jeg fortalte legen om mine "kynner-rier" i natt, tok han en gyn på meg, og kunne konstatere at livmormunnen faktisk er ganske moden, helt flat. Det er jeg ikke veldig glad for, særlig når pjokken der inne ligger feil vei. I tillegg har jeg en kraftig uvi, som ikke akkurat er gunstig når det gjelder å roe rie-aktiviteten. JEG VIL IKKE HA KS! Noe de evt gjør nå dersom fødselen starter.

Så nå blir det sofa fram til torsdag, sånn at jeg og MAGEN kan komme oss til Egon!

Videoannonse
Annonse
Gjest Lenchen *høygravid*
Skrevet

Uff da, får håpe han holder seg der inne noen uker til hvertfall :)

Hvordan går det med riene/kynnerne nå da? Har du de fremdeles?

Skrevet

Ja, da får du kose deg på sofaen.. :) Ikke at det er så gøy å bli liggende der akkurat sikkert, men men.. Gjør det beste ut av det.. Lei noen filmer, se noen tegnefilmer, kos deg med masse frukt e.l. og få noen til å varte deg litt opp der du ligger. :)

Skrevet

Det har kommet et par skikkelige tak den siste timen (he he, selv om jeg vegeterer på sofaen sammen med dere...), men de har ikke vært så kraftige som i natt.

Fikk telefon fra føden (legen hadde ringt dem, fantastisk lege), som ga meg masse info om hva/når/dersom/hvis/om osv. Så nå er jeg mye roligere enn tidligere.

Jordmor jeg snakket med sa at dersom det ikke skjer noe fram til den 17, når jeg skal på ul og vekstestimering på sykehuset, og han fremdeles ligger med rumpa ned, vil de vurdere vending og igangsetting kjapt etter det. Så på en måte er det jo greit å vite at de vil forsøke å få dette til før termin. I flg jordmor er det lite sansynlig at jeg går fram til termin uansett, når livmormunnen er helt flat nå. Så det gjelder egentlig å holde ham inne der fram til den 17!

Gjest Lenchen *høygravid*
Skrevet

Det høres ut som du er i gode hender :)

Krysser fingrene for at han snur seg riktig vei og holder seg på plass en liten stund til hvertfall:)

Lykke til!

Skrevet

Hei, bare lurer på om du får eller har fått lungemodnings sprøyte/er?

Skrevet

oi så spennende!!!! Håper får din del at han snur seg el blir vendt i tide. Har bestilt bord til torsdag nå på egon, og håper å se deg der:)

Skrevet

Har ikke fått lungemodningssprøyte, da jeg ikke har vært på sykehuset, kun hos legen min. Aner ikke om de setter dette nå, dersom det blir fødsel, er i uke 36... Når er lungene modne nok av seg selv? Det vet jeg ikke. Men jeg SKAL IKKE føde enda, det har jeg bestemt meg for!

Skrevet

Er usikker på når lungene er modne nok, fikk lungemodnings sprøyter sist fra uke 26 og fram til fødsel i uke 33. Du er kommet så langt at det går bra å føde nå, men håper du klarer å gå til termin :)

Lykke til ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...