Gå til innhold

yoga,hjelper det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som går på eller har prøvd yoga for gravide? Hva er erfaringene deres? takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gaar paa vanlig yoga, enten jeg er gravid eller ikke, og tilpasser med instruktoer det som evt gjelder for meg som gravid (som at man ikke trenger aa ligge paa rygg og loefte hele ben opp fra gulvet for eksempel)

Yoga er straalende for alt, man faar god pust, smidige ledd, blir mykere og en fin bevissthet rundt hele sin holdning, hvordan man bruker kroppen, hviler, puster osv. Fin forsiktig styrketrening ogsaa.

Jeg anbefaler, og tipper at kurs i Norge tilpasset gravide spesielt er bra. Lykke til!

Skrevet

Jeg begynte på gravidyoga allerede i uke 12 (litt ivrig her.. hehe). Ville så gjerne ha kroppen litt i bevegelse for ¨å ikke sette meg fast i sofaen til slutt. Var skikkelig sofaliter på den tiden og var ikke noe særlig med aerobic lenger heller. Formen var elendig!

Har kjempegodt inntrykk av Yoga og skal fortsette nå og helt frem til fødsel nesten. Har bare hørt godt om det og ser det som veldig positivt å få denne ballansen av bevegelse, styrke og avslapning. Gleder meg enda mere til dette kurset da jeg endelig kjenner babyen og kan kanskje få litt mere inntrykk av hvordan den har det der.. ;)

Anbefaler på det sterkeste osloyoga.no. Instruktøren min het Kine og var såååå gjennomført flink. Startet hver time med å gå igjennom hvordan vi hadde det og ga masse masse nyttig info om svangerskapskurs, involvering av far, hvordan forebygge bekken og ryggplager osv.

Har også snakket med et par venninder som gjorde yoga før fødsel og som følte de brukte mye av dette både pust og bevegelse i fbm fødsel. Men vi er alle ulike og kursene er sikkert ulike så er sikkert best å ta en prøvetime om du er usikker..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...