Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt på snart 7mndr.

han har fåt grøt siden 4mndr,men nå i det siste så har han ikke villa htt grøt mer. tror vi sitter over 1time for å få han til å spise maten sin. Lei tror jg ikke at han er. for vi bytter i mellom 4forskjellige sorter når han begyner slik.

Middagen spiser han helt flott å den liker han godt. melk spiser han bra å avføring har han omtrnt vær dag.

Er veldig nøye på at han får rape å alt.

Kjenner at jeg blir litt lei meg. Tårene triller til slutt når han bare spytter ut å slikt.

Noen som har forslag til meg på hva jeg kan gjøre med dette..

Glemte vell å si det at han får ca halve porsjon 3ganger om dagen.. litt mere til kvelds da pga at han spver bedre på nettene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt vanlig og normalt med grøtnekt. Grøtnekt kommer og går - gjerne i forbindelse med tenner. Varer gjerne opptil en uke. Er bare å ta brødskiven frem:)

Skrevet

så jeg kan begynne p gi han litt brød da? Ka jeg kan ha på til han da?

han har holdt på slik i over ei uka bynner p bli nærmere 2uker nå.

Skrevet

Blande litt fruktmos i grøten kanskje? Ha i en liten ts maltexstrakt i? Den er jo søt. Han må jo ikke på død og liv spise grøt! Hva med å forsøke brødmat? KAnskje dyppet i melk ved det første? Har du heftet: Mat for spedbarn. Utgitt av sosial og helsedirektoratet. ? Den har noen gode tips om mat. Fåes på HS. Om brødmat står det: Mange barn gir etterhvert tydelig uttrykk for at de setter større pris på brød enn grøt. De som vegrer seg mot grøt, begynner ofte å spise godt når de kommer over på brødmåltider.

Skrevet

videre om pålegg............Velg mykt plantemargarin fremfor smør eller hard margarin. Det er greit å begynne med pålegg som sitter godt fast til brødet, feks. leverposte eller jernberiket prim. ....kaviar....

Skrevet

Da skal jeg prøve på det. :)

Takk for svar:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...