Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 Jeg har en gutt på snart 7mndr. han har fåt grøt siden 4mndr,men nå i det siste så har han ikke villa htt grøt mer. tror vi sitter over 1time for å få han til å spise maten sin. Lei tror jg ikke at han er. for vi bytter i mellom 4forskjellige sorter når han begyner slik. Middagen spiser han helt flott å den liker han godt. melk spiser han bra å avføring har han omtrnt vær dag. Er veldig nøye på at han får rape å alt. Kjenner at jeg blir litt lei meg. Tårene triller til slutt når han bare spytter ut å slikt. Noen som har forslag til meg på hva jeg kan gjøre med dette.. Glemte vell å si det at han får ca halve porsjon 3ganger om dagen.. litt mere til kvelds da pga at han spver bedre på nettene.
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Helt vanlig og normalt med grøtnekt. Grøtnekt kommer og går - gjerne i forbindelse med tenner. Varer gjerne opptil en uke. Er bare å ta brødskiven frem:)
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 så jeg kan begynne p gi han litt brød da? Ka jeg kan ha på til han da? han har holdt på slik i over ei uka bynner p bli nærmere 2uker nå.
Snappie Skrevet 7. januar 2008 #4 Skrevet 7. januar 2008 Blande litt fruktmos i grøten kanskje? Ha i en liten ts maltexstrakt i? Den er jo søt. Han må jo ikke på død og liv spise grøt! Hva med å forsøke brødmat? KAnskje dyppet i melk ved det første? Har du heftet: Mat for spedbarn. Utgitt av sosial og helsedirektoratet. ? Den har noen gode tips om mat. Fåes på HS. Om brødmat står det: Mange barn gir etterhvert tydelig uttrykk for at de setter større pris på brød enn grøt. De som vegrer seg mot grøt, begynner ofte å spise godt når de kommer over på brødmåltider.
Snappie Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 videre om pålegg............Velg mykt plantemargarin fremfor smør eller hard margarin. Det er greit å begynne med pålegg som sitter godt fast til brødet, feks. leverposte eller jernberiket prim. ....kaviar....
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Da skal jeg prøve på det. Takk for svar:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå