Gå til innhold

Hvor lenge varer omgangssyken..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min 3 år, fikk omgangssyke på lørdag og har kastet opp både i går og i dag også. Dette er andre gang på to uker at han har dette, men sist gang varte det bare en dag. Nå har han i tillegg litt feber og er veldig slapp. Drikker litt, men alt han spiser (loff, tørre salte kjeks) kommer opp igjen.

Husker når jeg hadde omgangssyken som barn så var det en dag med oppkast så var man frisk igjen..

Hvor lenge er det normalt å være dårlig. Er det noe vits å ringe legen tro?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gutten min hadde det i 3 1/2 dag da han hadde det den sommeren han ble 2 år. (Sommern 2006) Han begynnte med oppkast første dagen, så 2 dager med diare og så kastet han opp siste dagen en gang, etter det var han i fin form igjen.

En ting jeg vil si deg ikke send ungen din i bhg før han har vært symptomfri i 48 timer, grunnen til at barn får det igjen gang etter gang på 1 mnd er fordi foreldrene sender ungene sine for tidlig i bhg igjen.

Å Ja det er normalt å være dårlig, gi han rikelig med drikke, mat er ikke så farlig så lenge han får i seg drikke. God bedring til sønnen din

Skrevet

Da vi hadde en runde i nov. var Storebror syk i 3 dager mens Knerten var syk i 5 dager.

Tok han da med til lege, men fikk til svar at det var slett ikke så unormalt at de var spy-syke i en uke. Så lenge han tok til seg drikke og ikke var dehydrert. Så var det bare å vente.

FIkk beskjed om å prøve med saftis (væske) og potetgull ( salt)

Og da ble Knerten fin igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...