lullen snart 4trollunger :) Skrevet 7. januar 2008 #1 Skrevet 7. januar 2008 var på kontroll hos legen i dag og ble målt til 39 cm..... var på kontroll i forrige uke hos jm og ble målt til 32 cm..... hva skal jeg gå ut i fra? de er uenige om stort sett alt.... har hatt kronisk uvi siden jeg ble gravid, men jm sier alltid at urinprøven er negativ, mens hos legen er den positiv.... kan for ordenskyld nevne at jeg til dags dato ikke har hatt noen fast jm da hun som er fast er ute i fødselspermisjon og kommer tilbake i slutten av mnd...
To under Skrevet 7. januar 2008 #2 Skrevet 7. januar 2008 Mitt mål økte også veldig på kort tid. Men grunnen tror jeg er at babyen lå første kontoll langt ned i bekkenet, mens andre kontroll veldig høyt oppe. Han/hun ligger å dupper;-)
Gjest Skrevet 7. januar 2008 #3 Skrevet 7. januar 2008 I forhold til symfysemålet veier jordmors målinger tyngst for min del, mens ved alle andre prøver, stoler jeg på legen min. Jeg er i uke 36 og mitt symfysemål ble målt til 31 av jordmor og 30 av legen. Det kan være at babyen har sunket ned i bekkenet i ditt tilfelle, og at det er defor det er såpass store forskjeller!
lullen snart 4trollunger :) Skrevet 7. januar 2008 Forfatter #4 Skrevet 7. januar 2008 babyen la seg med hodet ned i uke 28 og har blitt der siden. det og at den har festet seg er de enige om. blir så forvirret av dem.
Trultemora er presseklar!! Skrevet 7. januar 2008 #5 Skrevet 7. januar 2008 Min jordmor og lege måler på to forskjellige måter! Jordmor måler mye strammere enn legen som måler veeldig slakt! Jeg ville ha spurt jordmora om hva det er som egentlig skjer jeg!
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #6 Skrevet 7. januar 2008 Min jordmor ser bort i fra den ene gangen legen målte sf - mål... siden det blir mest nøyaktig av at samme person måler hver gang!! Jeg har sf-mål 37 i uke 35.. så min ligger godt over det grønne feltet!! Prøv å mål selv da...?? Det gjorde jeg en gang i jula å fikk det samme som jordmor, så hun mente at jeg hadde målt ganske så bra:) hehehe!! Har veldig vondt skambein så vet hvor jeg skal starte å ta mål....men var mer usikker på hvor livmoren sluttet.... Stoler på jordmor ang sf-mål siden det er hennes greie, mens resten av prøvene synes jeg er best at min lege tar!! Siden han kjenner meg fra før av....
Anonym bruker Skrevet 7. januar 2008 #7 Skrevet 7. januar 2008 Her er det omvendt. Stoler mest på legen og får samme mål som han når mannen min måler hjemme. Mitt symfysemål er "klappet" sammen og i forrige svskap ble jeg sendt på ul med en gang. Nå nevnes det ikke annet enn at kanskje anemien min har påvirket veksten. Jeg er i uke 35++ og legen viste meg hvordan kjenne at prinsessa ligger i bekkenet. Jm sa at det ikke var vits å kjenne enda. Blir veldig oppgitt av henne jeg......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå